• Utbrytarkonst

    Förlossning på g?

    Är i vecka 38+2 och har sedan igår mått väldigt konstigt. Började känna ett tryck neråt igår (har känt det tidigare också, men inte såhär pass mycket), och trycket är enormt nu, när jag sitter på huk känns det som att jag skulle ha en stor blöt blöja därnere (ursäkta beskrivningen, vet inte vad jag annars ska jämföra med). Började även igår kväll att må illa och varit nära att kräkas flera gånger. Fick plötslig halsbränna också (inte haft det alls denna graviditeten), och har sura uppstötningar. Dessutom, har jag varit på toaletten och gjort nr 2 flera gånger sen igår, efter att ha varit förstoppad i stort sett hela graviditeten. Sen idag vaknade jag upp med mensvärk som jag haft hela dagen, ibland onda sammandragningar så att jag varit tvungen att stanna upp i mina rörelser pga smärtan. Detta är mitt tredje barn och mina andra förlossningar startade inte såhär så jag undrar nu om någon haft liknande och att förlossningen därefter har startat? Isåfall när startade den efter de första symtomen? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Förlossning på g?
  • LittleSunshine84

    Grattis till barn nr 3! :)

    Jag har inte din erfarenhet då jag akutsnittades. Men en vän till mig födde sitt andra barn för ngn veckasedan och upplevde det du beskriver. Ett enormt tryck neråt och ordentlig menssmärta till och från. Hon åkte in och var öppen 4 cm. Inom två timmar efter inskrivningen var barnet född.

    Ring förlossningen och be om koll! :)

Svar på tråden Förlossning på g?