• LB2016

    Ofrivillig barnlöshet/utredning Malmö

    Hej. Vi har bestämt oss för att ta hjälp, tänkte försöka fram till Jan och sedan ringa in och boka tid. Vi har försökt till och från i 4 år utan någon resultat.. Äl har jag förmodligen, tempar och tar stickor, är 23 år. Provat progersterall, rosenrot och massa olika tricks och tips.

    Någon mer som funderar på utredning? Eller som har gjort i Malmö/runt om? Har flera flera frågor..

    Hur gick det till från början?

    Långa köer?

    Blev ni väl omhändertagna/tagna på allvar i Malmö?

    Hur är det med priser?

    När blev ni gravida?

    Tankarna snurrar runt..

  • Svar på tråden Ofrivillig barnlöshet/utredning Malmö
  • sofiaaaaaa

    Hej! Jag har gjort en utredning i Malmö på Cura kliniken. Jag behövde inte stå i kö nånting. Utan fick tid inom en vecka. Detta var i somras. Jag fick ta prover på olika grejer såsom FSH, LH, progesteron, östradiol, SHGB, AMH och TSH. Man gjorde vaginalt ultraljud innan ägglossning och efter ägglossning och sen även äggledarspolning. Mannen får göra spermaprov 2 ggr med 2 veckors mellanrum.

    Har ni försökt sålänge som 4 år har ni absolut inget att vänta på. Ring direkt och boka. Skönast vore väl att få tid innan jul om det går. Lycka till!

  • LB2016
    sofiaaaaaa skrev 2018-11-26 16:44:33 följande:

    Hej! Jag har gjort en utredning i Malmö på Cura kliniken. Jag behövde inte stå i kö nånting. Utan fick tid inom en vecka. Detta var i somras. Jag fick ta prover på olika grejer såsom FSH, LH, progesteron, östradiol, SHGB, AMH och TSH. Man gjorde vaginalt ultraljud innan ägglossning och efter ägglossning och sen även äggledarspolning. Mannen får göra spermaprov 2 ggr med 2 veckors mellanrum.

    Har ni försökt sålänge som 4 år har ni absolut inget att vänta på. Ring direkt och boka. Skönast vore väl att få tid innan jul om det går. Lycka till!


    Hej. Ville precis skriva en ny tråd trodde jag skrev i fel kategori eller något pga 0 visningar haha.

    Okej, är ni nöjda med de? Är det paketpris för allt eller hur funkar det? Eller man betalar per besök som på vc? Ja har varit till och från då efter ett tags försök så har man tänkt att det får komma när det kommer osv och sen tillbaka på ruta ett. Man ska ju heller inte vara för stressad och tänka för mycket på det.. Men inget hjälper hur jag än gör/tänker. :((
  • sofiaaaaaa

    [quote=79243137][quote-nick]LB2016 skrev 2018-11-26 22:25:10 följande:[/quote-nick]Hej. Ville precis skriva en ny tråd trodde jag skrev i fel kategori eller något pga 0 visningar haha.

    Okej, är ni nöjda med de? Är det paketpris för allt eller hur funkar det? Eller man betalar per besök som på vc? Ja har varit till och från då efter ett tags försök så har man tänkt att det får komma när det kommer osv och sen tillbaka på ruta ett. Man ska ju heller inte vara för stressad och tänka för mycket på det.. Men inget hjälper hur jag än gör/tänker. :(([/

    Ja jag fattar och du är också ung och har all tid i världen. Men kan ändå va skönt att kolla upp eftersom det ändå tagit rätt lång tid. Du kanske behöver liten extra pusch för ägglossning med tabletter el ngt annat simpelt. Skönt att kolla läget iaf. Det kostar som ett vanligt sjukhusbesök.

  • LB2016
    sofiaaaaaa skrev 2018-11-27 07:45:31 följande:

    [quote=79243137][quote-nick]LB2016 skrev 2018-11-26 22:25:10 följande:[/quote-nick]Hej. Ville precis skriva en ny tråd trodde jag skrev i fel kategori eller något pga 0 visningar haha.

    Okej, är ni nöjda med de? Är det paketpris för allt eller hur funkar det? Eller man betalar per besök som på vc? Ja har varit till och från då efter ett tags försök så har man tänkt att det får komma när det kommer osv och sen tillbaka på ruta ett. Man ska ju heller inte vara för stressad och tänka för mycket på det.. Men inget hjälper hur jag än gör/tänker. :(([/

    Ja jag fattar och du är också ung och har all tid i världen. Men kan ändå va skönt att kolla upp eftersom det ändå tagit rätt lång tid. Du kanske behöver liten extra pusch för ägglossning med tabletter el ngt annat simpelt. Skönt att kolla läget iaf. Det kostar som ett vanligt sjukhusbesök.


    Oki tack för svar! Ska kika in deras sida.
Svar på tråden Ofrivillig barnlöshet/utredning Malmö