• AennilKs

    Oskyddat sex I SÖMNEN

    Hej! Jag är 20 år och jag och min kille har varit ihop i snart 4 år, han bor hos sina föräldrar och pluggar distans och jag pendlar mellan mamma, pappa och min kille vi kan kalla K.

    Jag och K har gått igenom flertal aborter då spiral suttit fel och kondomer har spruckit samt en dödfödsel..

    Har själv sagt att nej, jag tänker inte göra fler aborter. Men vi är långt ifrån redo att skaffa barn så vi måste skärpa oss med skyddet :(

    Jag har bokat tid till att sätta in spiral snart under narkos pga barndomstrauman (klarar ej av gynundersökningar osv)

    men nu dagarna innan ÄL har vi haft sex på nätterna oskyddat-något som pågått i alla år då och då.

    Är livrädd att bli gravid speciellt när jag inte ens har spiral ännu.

    Hur fungerar dagen efter piller?

    Finns det andra där ute som har problem med nattsex? :(

    Gärna vänliga svar då jag är on edge och mår riktigt psykiskt dåligt (påväg in i psykostillstånd)

  • Svar på tråden Oskyddat sex I SÖMNEN
  • ymmik

    Har han sex med dig när du sover?


    Trots att du förklarat att du inte vill (ha oskyddat sex)

    I så fall tycker jag du ska förklara för honom en gång för alla att du inte vill och att det är ett övergrepp och låååångt över gränsen för normalt respektfullt beteende. Han borde uppsöka en psykolog för detta, för han har uppenbara problem med gränser.

    Gör han någonsin något liknande igen så tycker jag att du borde försöka bortse från vad du nu gillar med honom och lämna honom för det finns gott om killar som aldrig skulle dörmma om att göra något sådant.

  • 2barnsmorsan

    Dagen efter piller skjuter upp ägglossningen och kan vara ett skydd om du inte haft ägglossning än om det tas nära inpå sextillfället. Det fungerar dock sämre om man använder det regelbundet så det är inte att rekommendera som preventivmedel.

    Jag förstod inte riktigt vad du menar med problem med nattsex. Har ni sex med varandra i sömnen?

    I så fall skulle jag rekommendera att ni inte sover tillsammans innan du har satt in din spiral eftersom du inte vill ha barn eller göra fler aborter.

  • AennilKs
    ymmik skrev 2018-11-27 11:57:00 följande:

    Har han sex med dig när du sover?

    Trots att du förklarat att du inte vill (ha oskyddat sex)

    I så fall tycker jag du ska förklara för honom en gång för alla att du inte vill och att det är ett övergrepp och låååångt över gränsen för normalt respektfullt beteende. Han borde uppsöka en psykolog för detta, för han har uppenbara problem med gränser.

    Gör han någonsin något liknande igen så tycker jag att du borde försöka bortse från vad du nu gillar med honom och lämna honom för det finns gott om killar som aldrig skulle dörmma om att göra något sådant.


    Va nej!! Ibland är det jag som börjar, blir lätt så när man skedar och drömmer! Han har inte sex ?med mig medan? jag sover utan vi har sex ihop halvt medvetna.

    Har satt in spiral men fått nidblödningar(?) rosa först sen bruna...
  • 2barnsmorsan
    AennilKs skrev 2018-12-05 03:11:34 följande:

    Va nej!! Ibland är det jag som börjar, blir lätt så när man skedar och drömmer! Han har inte sex ?med mig medan? jag sover utan vi har sex ihop halvt medvetna.

    Har satt in spiral men fått nidblödningar(?) rosa först sen bruna...


    Det är väldigt vanligt med mellanblödningar med spiral så det är troligtvis det. Men ta ett gravtest om du är orolig.
Svar på tråden Oskyddat sex I SÖMNEN