• Äldre 26 Nov 14:38
    1368 visningar
    4 svar
    4
    1368

    Vilken barnförsäkring?

    Hej!

    Vi väntar vårt första barn & är väldigt mån om att försäkra mitt foster/barn tidigt & med en så omfattande försäkring som möjligt. Det är dock en djungel med dessa försäkringsbolag så jag skulle vilja ha era inputs. Vilket försäkringsbolag valde ni till era barn & varför? Hur tidigt försäkrade ni barnen? 

    Jag är inte speciellt brydd om kostnaden på försäkringen, jag vill ha den största omfattningen på marknaden. Men jämförelsesajter tycker jag inte är pålitliga med dessa köpta annonser etc. 

    Hjälp en blivande mamma lite grann. Vilken försäkring fick er att känna er trygga? 

  • Svar på tråden Vilken barnförsäkring?
  • Anonym (Li)
    Äldre 26 Nov 15:03
    #1

    Moderna försäkringar. Har bäst betyg. Vi gjorde gedigen genomgång innan vi valde, de har bra villkor, man kan välja olika grad på försäkringen. Lite dyrare än vissa andra dock. Kolla om ni kan teckna via ert fackförbund, de har ofta valt och förhandlat bra villkor för sina medlemmar.

  • Äldre 26 Nov 15:33
    #2

    Tack för tipset! Jag ska höra med facket vad dom säger.

    Tycker det är så svårt att jämföra bolagen mellan varandra. Man orkar inte sitta & läsa villkoren & jämföra dom på så vis.

  • Äldre 28 Nov 10:30
    #3

    Jag höll på att bli tokig av att välja gravidförsäkring. Orkade inte riktigt sätta mig in i varje liten detalj men försökte genom olika jämförelsetester och ringde lite samtal till de försäkringsbolagen som verkade intressantast. Något jag tyckte var viktigt var att kolla upp vilken barnförsäkring vi ville ha sen och ta en gravidförsäkring som inte hade karens mellan försäkringarna och inte krävde en hälsodeklaration emellan. Valde Moderna Försäkringar. Har som tur var inte behövt testa den ännu dock.

  • Äldre 29 Nov 00:27
    #4

    Vi hade trygghansa gravid och numera trygghansa barn. Jag är nöjd. Känner inte till modernas villkor i detalj eller deras betyg, jag trodde faktiskt trygghansa hade den mest omfattande försäkringen (utifrån min sondering 2013). Sen kan man alltid välja till vilket belopp man vill försäkra men om jag skulle välja ny försäkring idag så skulle jag göra som jag gjorde 2013, nämligen kolla på listan med undantag. Alla försäkringar har en massa undantag, jag skulle ta den med minst undantag. Undantagen brukar stå samlat i ett specifikt stycke i villkoren.

Svar på tråden Vilken barnförsäkring?