• Äldre 27 Nov 15:50
    219 visningar
    1 svar
    1
    219

    Ska jag, ska jag inte?

    Jag måste få hjälp att komma till rätta med mina huvudspöken!


     


    Jag är fyllda 40 år i maj, har två barn med två olika pappor.


    Fick min första dotter när jag fyllde 21 år, med en man som var extremt destruktiv och vi var ihop ca 2 år.
    Efter det levde jag under hot och förföljelse i nästan sex år till både mitt ex och jag själv träffade en ny.
    Min nya man var underbar och vi spenderade 10 år tillsammans gifte oss och skaffade mitt efterlängtade syskon till min då 10 åriga dotter.
    Dock tog drömmen slut och vi skilde oss i april 2015. Efter att vi fick min lilla 2010 har jag önskat att få ett till barn tätt inpå, då jag ville att någon av mina barn skulle få ett syskon närmare i åldern.
    Tyvärr så ville min exman absolut inte ha fler barn, så det hände aldrig.


     


    I slutet på 2016 träffade jag min dröm-man (vilket jag tror i alla fall). Han har som jag två döttrar sen tidigare.
    Jag kan bara inte släppa tanken på att skaffa ett barn tillsammans med honom, vilket han också gärna vill.
    Och nä, man ska inte bry sig om vad andra tycker.
    Men jag kan inte blunda för några saker som gnager i mitt huvud. 


     


    Nu till frågan:


     


    1.    Är jag för gammal?


    2.    Vad ska ?folk? tänka om att jag har tre barn med tre olika pappor? 


    3.    Är det konstigt att ha 10 år mellan alla sina barn?


     


    Skulle vara väldigt tacksam för era tankar kring ovan.


     


    OBS! 


    Korkade ogenomtänkta kommentarer undanbedes tack!


     


    /Extremt ambivalent mamma

  • Svar på tråden Ska jag, ska jag inte?
  • Äldre 27 Nov 16:18
    #1

    Om du känner att du orkar med ett till barn som 40+ och är medveten om att det kan ta längre tid och lite ökad risk för kromosomfel osv så tycker jag definitivt att du ska försöka få ett till barn. Skit i vad andra tycker! Bara du och din partner vet vad som är rätt för er.

Svar på tråden Ska jag, ska jag inte?