• drBubbles

    Tidigt vul, vad såg ni?

    Hej,

    Jag är v 6+2 idag och ska vul på fredag. Var gravid i somras men på ul v 9 såg man inget foster, hade haft symtom o allt hela tiden, så är orolig o vill kolla hur det ser ut. Ni som gjort tidiga vul, runt samma tid, vad såg ni? :) tack på färhand för svar o stöd!

  • Svar på tråden Tidigt vul, vad såg ni?
  • Jagförsöker

    Hej! Vart har du bokat tid? Är det privat? Är i samma sits gravid nu i vecka 6 och har 4 missfall bakom mig, i min sista hade jag fosterhinna o gulesäck utan foster som upptäcktes i v 7 o i vecka 12 blev jag skrapad. Kan inte bli glad över graviditeten nu innan jag får allt bekräftat.

    Lycka till hoppas allt är som det ska för er!

  • drBubbles

    Blev också tvungen att åka in för skrapning sist, det är inget roligt med graviditeter som inte slutar med bebis alltså!

    Det är faktiskt en bekant som är gynekolog som jag går till med detta. Hon sa (vilket jag ju också egentligen vet) att det är kanske lite väl tidigt, det finns stor risk att hon inte kommer kunna se hjärtslag nu på fredag, utan att man då får vänta en vecka o göra om det. Bara så svårt att fokusera på annat.

  • Ina82

    V 5 såg jag typ bara en fläck med något, men läkaren hummade nöjt. Hjärtat slog inte då ännu. Jag fick ny tid v 6. Då såg min dotter ut som en räka och hjärtat hade börjat slå.

    Hoppas det går bra för er! Lycka till!

  • Kamasjo


    Så här såg mitt VUL ut från vecka 6+4. Embryo det lilla med mått över sig, "ringen" är väl gulesäcken. Starka hjärtslag. Fick göra det p.g.a rikliga blödningar i en vecka i vecka 4-5. Fick göra ett till två veckor senare då läkaren sa att det kunde vara svårt att exakt tidsbestämma ett sånt litet embryo, men då mätte han exakt 8+4, så första stämde :). Är nu i vecka 38. Lycka till!
  • Mjbo

    Gjorde tidigt ul i vecka 6+1, ivf graviditet så är säker på dagarna:)

    Såg inte mer än en skugga på skärmen, med med ett tickande hjärta :)

  • WanderChild

    Vecka 6+5 såg vi ett litet hjärta slå samt kunder urskilja huvud, gulesäck och hinnsäcken :).

    Gulesäcken till vänster i bild och huvudet uppåt, 7,29mm då.

  • drBubbles
    Tokigsnart skrev 2018-11-28 16:23:33 följande:

    Vul idag 6+3 ett mirakel med tickande hjärtat


    Wow! Grattis!! :D
Svar på tråden Tidigt vul, vad såg ni?