• Anonym (B)

    Separera pga bonuslivet

    Vill höra era erfarenheter. Finns de någon som gått isär pga bonusbarn? Känns det som rätt val? Hur mår du efter? Ångrar dig? Varför fungerade det inte? Berätta!

  • Svar på tråden Separera pga bonuslivet
  • Anonym (Biobonus)
    Anonym (B) skrev 2018-11-27 22:44:00 följande:

    Vill höra era erfarenheter. Finns de någon som gått isär pga bonusbarn? Känns det som rätt val? Hur mår du efter? Ångrar dig? Varför fungerade det inte? Berätta!


    Inte direkt pga bonusen utan mer för hur illa föräldern hanterade det hela. Föräldern lät barnet bete sig illa och misshandla våra gemensamma barn utan att ens säga ifrån. Bonus hade också "tillåtelse" att behandla mig illa utan att bli tillsagd, detta högt uttalat av föräldern så barnet visste att det var tillåtet att uppföra sig illa. Barnet tog sönder saker och skrämde de yngre barnen. Allt utan att föräldern så mycket som rörde en min. Till slut orkade jag inte mer. Bad föräldern ändra situationen eller flytta. Föräldern vägrade dock att uppfostra sitt barn och valde att flytta. Synd att det gick så illa som det gjorde för barnet var det inga större fel på. Barnet gjorde bara vad föräldern tillät och accepterade.

    Det kändes och känns som rätt val. Tvivlade dock lite direkt efter separationen då mina egna barn hade separerade föräldrar. Ångrar inte sepsrationen. Barnen mådde inte bra i situationen och jag ville inte utsätta dem för mer misshandel och rädsla. Har idag en ny man, som också har barn, och det är absolut inga problem. Vi har samma syn på uppfostran och samma regler gäller samtliga barn. Alla barnen behandlas lika av oss båda och alla förväntas uppföra sig väl och har samma krav och förväntningar på sig. Visst finns det osämja mellan barnen ibland men vi vuxna tar ansvar och ser till att reda ut de problem som kan uppstå så att alla är nöjda och känner sig hörda, respekterade och väl bemötta.
Svar på tråden Separera pga bonuslivet