• joffan

    Lämna bebis med pappa

    Tänkte höra om råd. Det är såhär att jag och killen har ett barn. Hon är världens snällaste och har bra rutiner. Jag är mammaledig. Nu är det så att mina kompisar ska åka till sälen i 4 dagar. Jag vill verkligen åka med men får inte för killen vill inte vara själv med dottern. Hon är då 11 måmader. Det går rent praktiskt lösa det smidigt då han har lite att göra på jobbet och kan ta ut pappadagar. Jag har min familj långt borta annars hade jag bara frågat om barnvakt någon dag för att underlätta för honom. Först pratade vi om att han och dottern skulle följa med till sälen och vi bor på hotell. Men han vill inte det då han inte kommer ha nåt att göra där.

    Han tycker jag är egoistisk som vill göra det här. Medans jag tycker han är det som verkligrn inte vill ställa upp. Grejen är det att han brukar få vara ensam hemma i 1 hel vecka åt gången. Då jag hälsar på familjen (han vill aldrig följa med). Så 1 gång om månaden är han ensam en vecka mem han tycker inte det är jämnförbart då jag åker frivilligt. Men skulle verkligen behöva 4 dagar. Har han rätt är jag en stor egoist? Om inte har ni tips?

    När jag är hemma så sköter jag nästan allt! Jag tvättar, lagar mat och städar. Han diskar ibland. Förutom det så jobbar jag ca 1-2 dagar i veckan och sköter nästan alla nattningar, morgon, matning och blöjbyten på dottern. Min kille har det jäkligt bra. För när han slutar jobbet(de dagar han jobbar) så ligger han på soffan medans jag sköter hushållet. Men jag förstår inte hur det kan vara egoistiskt av mig att tycka att jag förtjänar detta.

    Killen är beredd att åka iväg 4 dagar efteråt för att hämnas på mig om jag åker. Det är helt okej för mig sa jag men han vill inte det. Så han ändrade sig.

  • Svar på tråden Lämna bebis med pappa
  • Anonym (Mi)

    Du har två bebisar. 11 mån och 1 vuxen.

    Är han olämplig som förälder? Om inte hade jag åkt.

  • Anonym (A)

    Vad är det för jävla patetisk ursäkt till man du har? Värdelös pappa dessutom. Usch. Och varför gör du allt hemma? Du får dock till stor del skylla dig själv som går med på det här upplägget.

  • joffan
    Anonym (Mi) skrev 2018-11-28 13:29:15 följande:

    Du har två bebisar. 11 mån och 1 vuxen.

    Är han olämplig som förälder? Om inte hade jag åkt.


    När han är med henne gör han det han ska ialla fall.
  • Michael 310

    Vad är problemet bara för din kille att ta lite ansvar. Klarar han inte att ta hand om en 11 månaders så är det illa...

  • Anonym (Jill)

    Men vilken jävla idiot!!

    Men varför slavar du för honom? Sluta laga mat han tycker om. Sluta tvätta hans kläder. Och sluta ligg med honom!

  • joffan
    Anonym (A) skrev 2018-11-28 13:32:08 följande:

    Vad är det för jävla patetisk ursäkt till man du har? Värdelös pappa dessutom. Usch. Och varför gör du allt hemma? Du får dock till stor del skylla dig själv som går med på det här upplägget.


    Det har blivit så för att jag vill inte leva på snabbmat. Om inte jag lagar mat så köper han ute. Existerar inte i hans värld att ens tillaga enklare mat. Sen tvätten får jag sköta för gör han det blir det på hans sätt och då låter han den ligga kvar i påsarna. Han viker inte tvätt. Sen vill han att jag diskar för att jag gör så det blir disk av all matlagning och skulle han fixa maten så blir det ingen disk.
  • joffan
    Anonym (Jill) skrev 2018-11-28 13:35:47 följande:

    Men vilken jävla idiot!!

    Men varför slavar du för honom? Sluta laga mat han tycker om. Sluta tvätta hans kläder. Och sluta ligg med honom!


    Jag har funderat på det faktiskt. Ja vi ligger inte speciellt ofta faktiskt.
  • joffan
    Anonym (Jill) skrev 2018-11-28 13:35:47 följande:

    Men vilken jävla idiot!!

    Men varför slavar du för honom? Sluta laga mat han tycker om. Sluta tvätta hans kläder. Och sluta ligg med honom!


    Jag har funderat på det faktiskt. Ja vi ligger inte speciellt ofta faktiskt.
  • Anonym (A)
    joffan skrev 2018-11-28 13:37:00 följande:
    Det har blivit så för att jag vill inte leva på snabbmat. Om inte jag lagar mat så köper han ute. Existerar inte i hans värld att ens tillaga enklare mat. Sen tvätten får jag sköta för gör han det blir det på hans sätt och då låter han den ligga kvar i påsarna. Han viker inte tvätt. Sen vill han att jag diskar för att jag gör så det blir disk av all matlagning och skulle han fixa maten så blir det ingen disk.
    En inkompetent nolla har du alltså valt som man. Vet du vad man gör då? Om man nu fortfarande ska vara tillsammans med nollan alltså. Man slutar passa upp honom och lagar enbart mat till sig själv, tvättar enbart sina egna kläder osv. Eventuellt barnens också. Han kan käka McDonald's 7 dagar i veckan om han tycker det är vettigt och han kan låta sina kläder mögla i påsen om han vill. Efter ett tag inser han nog själv att det inte är hållbart, och om inte så är det inte dina problem.
  • Drottningen1970

    Han lär sig tvätta den dagen han inte längre har nåt rent att ta på sig jag lovar.

    Ärligt talat vad fan sysslat du med som låter detta fortgå

  • Anonym (Jisses)

    Är han pappa till barnet? Varför vill han inte vara själv med sitt barn?

    Finns det någon farmor i livet som vill ha en relation med sitt barnbarn? I så fall kan väl hon bo hos er de dagar du åker eftersom de uppenbarligen behöver tas om hand om pappan också?

    Hur gammal är din man?

  • Anonym (JW)

    "Hämnas"... Jösses. Reaktionen borde vara att "åh vad mysigt att få spendera några dagar kvalitetstid med min dotter" och "ja, vad roligt älskling, självklart ska du åka!". 

  • Anonym (Jättebebis)

    Det låter som att du har en vuxen jättebebis hemma.

    Det där med disken var det värsta jag hört. Ofta i relationer brukar den som inte lagat mat få ansvar över disken istället. Hur kan han tänka att det är ditt problem att det blir disk då han äter av samma mat?

    Ni borde prata om fördelningen av arbetsuppgifterna hemma eftersom ni hamnat i dåliga rutiner. Han kan inte bara ligga på soffan när han kommer hem, utan självklart måste han ju byta blöjor och dylikt också. Han verkar så svinig. Sen så kanske du får minska kraven också, det är väl jättebra om han tvättar även fast det ligger kvar i påsar efteråt? Då är ju iaf halva jobbet gjort! Om han diskar, städar eller dylik låt han göra det på sitt sätt så länge det görs.

    Bevisligen handlar er problem inte bara om resan utan det handlar om att du hamnat i en hemsk kvinnofälla, där du passar upp en jättebebis som inte är tacksam för det du gör.

Svar på tråden Lämna bebis med pappa