• becca90

    Biverkningar av ovitrelle?

    Hej!!

    Jag tog ovitrelle sprutan i fredags den 23/11 men tror att ägget släppte redan torsdagen, och har idag fått, ursäkta detaljerna, väldigt ont mellan benen. Det är helt lila där nere och alldeles svullet. Det svider konstant. Är detta någon biverkning som ni har haft eller har jag fått någon sjukdom??

  • Svar på tråden Biverkningar av ovitrelle?
  • Aliona

    Vad får dig att tro att ägget släppte tidigare? Gjorde du inte ul innan?

    Det låter inte som en biverkning. Ont och svullen i magen kan man få men mellan benen verkar inte så troligt.

  • becca90
    Aliona skrev 2018-11-28 20:39:22 följande:

    Vad får dig att tro att ägget släppte tidigare? Gjorde du inte ul innan?

    Det låter inte som en biverkning. Ont och svullen i magen kan man få men mellan benen verkar inte så troligt.


    För att jag hade starkt positivt på äl test på torsdag morgon och neg på fredag morgon. SÅ tror det släppte innan ovitrellen.. gjorde vul på onsdagen :)

    Men vad kan de va dådå? Kanske infektion då..
  • becca90
    Aliona skrev 2018-11-28 20:39:22 följande:

    Vad får dig att tro att ägget släppte tidigare? Gjorde du inte ul innan?

    Det låter inte som en biverkning. Ont och svullen i magen kan man få men mellan benen verkar inte så troligt.


    Tog ovitrellen på fredag klockan 19
  • Aliona
    becca90 skrev 2018-11-28 20:45:37 följande:

    För att jag hade starkt positivt på äl test på torsdag morgon och neg på fredag morgon. SÅ tror det släppte innan ovitrellen.. gjorde vul på onsdagen :)

    Men vad kan de va dådå? Kanske infektion då..


    Ägget släpper 24-36 timmar efter att äl-testet blir positivt, så hade du positivt test på torsdag morgon så borde ägget ha släppt under fredagen. Hade du neg test på onsdagen?

    Ingen aning vad det kan vara. Det kanske går över, men det kan nog vara bra att kolla med din gyn om det är infektion. Har du använt något som skulle kunna ge irritation?
  • becca90
    Aliona skrev 2018-11-28 20:58:43 följande:

    Ägget släpper 24-36 timmar efter att äl-testet blir positivt, så hade du positivt test på torsdag morgon så borde ägget ha släppt under fredagen. Hade du neg test på onsdagen?

    Ingen aning vad det kan vara. Det kanske går över, men det kan nog vara bra att kolla med din gyn om det är infektion. Har du använt något som skulle kunna ge irritation?


    Ja precis, Det var en snabb höjning som senare blev svagare..

    Nej det är konstigt detta, inte gjort något annorlunda än att ta sprutan och ätit letrozol. Ja får se om det går över.

    Däremot har jag hört många som haft det som tidigt gravtecken och att jag kanske får symtom på grund av hcget i ovitrellen??
  • Jag är bara jag

    Tagit många Ovitrelle och Pregnyl genom åren och aldrig haft några biverkningar. Inte haft nåt sånt där symptom heller som gravid förutom svullen, men det har varit långt senare. Tycker du ska prata med läkaren om det inte går över.

  • becca90
    Jag är bara jag skrev 2018-11-28 21:57:21 följande:

    Tagit många Ovitrelle och Pregnyl genom åren och aldrig haft några biverkningar. Inte haft nåt sånt där symptom heller som gravid förutom svullen, men det har varit långt senare. Tycker du ska prata med läkaren om det inte går över.


    Tack så mycket, ska ringa imorgon. Brukar fundera om det en uvi..
  • Jag är bara jag
    becca90 skrev 2018-11-28 22:11:30 följande:
    Tack så mycket, ska ringa imorgon. Brukar fundera om det en uvi..
    Precis. Smärta/sveda ska man inte ha efter äl-spruta.
Svar på tråden Biverkningar av ovitrelle?