• whtwhn

    Heminsemination

    Jag och en mycket god vän till mig har efter många års planering bestämt oss för att skaffa barn tillsammans. Vi är inte ett par och har inte heller någon sexuell relation. Själva "tillverkningen" kommer därför gå ut på att jag själv inseminerar mig med hans sperma vid tiden för ägglossning.


    Igår gjorde vi första försöket och jag upptäckte då att det är lite svårt att få in sperman ordentligt genom att bara vända ut och in på kondomen (som jag får sperman i) inuti mig. Det gick ändå hyffsat men vid nästa tillfälle kommer jag se till att ha löst någon form att spruta för att få in sperman ordentligt. Det jag undrar över är om det finns fler här som har erfarenheter av detta? En annan fundering - Igår hann sperman vara framme i rumstemperatur i ca 25 minuter i kondomen innan jag fick möjlighet att göra inseminationen. Tror ni att det var för sent?

  • Svar på tråden Heminsemination
  • Anonym (Johanna)

    Varför krångla till det? Ligg med honom vid ägglossning till det tar sig.

  • Meriall

    Tror ni ökar chansen om han är hemma hos dig och går in på toan och gör sitt, sedan går du in och gör ditt. Inte så bra att ta sig ut i kylan etc med den.

  • whtwhn

    Tyvärr har vi inte den relationen och jag är inte intresserad av att förstöra vår vänskap. Han är dessutom homosexuell :)

  • whtwhn
    Meriall skrev 2018-11-29 16:33:33 följande:

    Tror ni ökar chansen om han är hemma hos dig och går in på toan och gör sitt, sedan går du in och gör ditt. Inte så bra att ta sig ut i kylan etc med den.


    Jag tänker det också. Igår var den alltså framme i rumstemperatur en stund innan jag fick chansen, tror du det kan ha påverkat kvaliteten?
  • Anonym (Mm)

    Den klarar upp till en timme utanför kroppen!

    Jag gjorde heminsemination i maj, använde en liten lila spruta som man får gratis på apotek ( jag sa att det var till medicin till ett barn) och blev gravid första försöket:) sperman var i en liten kopp ca 10 min. lycka till

  • whtwhn
    Anonym (Mm) skrev 2018-11-29 16:48:58 följande:

    Den klarar upp till en timme utanför kroppen!

    Jag gjorde heminsemination i maj, använde en liten lila spruta som man får gratis på apotek ( jag sa att det var till medicin till ett barn) och blev gravid första försöket:) sperman var i en liten kopp ca 10 min. lycka till


    Åh då håller jag tummarna för att det tog sig ändå Glad Tack för ditt inlägg !
  • Babymaker71

    Skaffa som du redan fått tips på en liten medicinspruta och en ren kopp som du ber honom försöka hålla kroppstempererad så ska du se att det blir lättare nästa gång men men lite tur så har det tagit redan nu.
    Dom gånger jag donerat så har jag delat på sprutan och gjort min del direkt i den då jag inbillar mig att minimal hantering av spermierna är bättre men har troligtvis ingen betydelse annat än i min tro. Lite pilligt att få ihop sprutan sen utan att trycka ut spermierna men det går utmärkt och har fungerat över förväntan.
    Håller tummarna för er

  • whtwhn
    Babymaker71 skrev 2018-11-30 11:58:43 följande:

    Skaffa som du redan fått tips på en liten medicinspruta och en ren kopp som du ber honom försöka hålla kroppstempererad så ska du se att det blir lättare nästa gång men men lite tur så har det tagit redan nu.
    Dom gånger jag donerat så har jag delat på sprutan och gjort min del direkt i den då jag inbillar mig att minimal hantering av spermierna är bättre men har troligtvis ingen betydelse annat än i min tro. Lite pilligt att få ihop sprutan sen utan att trycka ut spermierna men det går utmärkt och har fungerat över förväntan.
    Håller tummarna för er


    Tusen tack för tipsen !
Svar på tråden Heminsemination