• Anonym85a

    Har ni lyckats bra på Tinder?

    Varför ska det vara så knepigt? Kille (30+) Matchas med en hel del kvinnor! Får ofta svar i början när jag skriver men efter ett tag blir det bara tyst. Är heller inte speciellt tråkig i mina konversationer i egen mening, nåt gör man ändå fel! Har även vid ett par tillfällen kommit fram till att träffas! När man då frågar vilken dag som passar = tyst, alltså haha vad i h×lvete

    Verkar bara handla om uppmärksamhet/bekräftelse för de flesta tjejer & förmodligen även för killar.

    Ger inte upp ännu men börjar bli trött på detta & allas bekräftelsebehov.

    Några som känner likadant?

  • Svar på tråden Har ni lyckats bra på Tinder?
  • Anonym (A)

    Hur brukar konversationerna se ut? Vad skriver du om?

    För övrigt kanske du skulle ta att testa att föreslå något mer specifikt när du bjuder ut någon, typ ?torsdag kl. 18 vid x ställe?, istället för att göra det till hennes ansvar att bestämma.

  • Anonym (,,)

    Har mestadels liknande erfarenhet som dig. Matchar med många, har roliga och flirtiga konversationer men när det väl kommer till krita för en träff = tyst :D


    Har ändå träffat ca 10 tjejer via Tinder, då detta skett har de varit de aktiva. Skrivit först och ofta, föreslagit träff osv. Problemet då är istället att avsluta det hela när man träffats ett tag då jag inte velat fortsätta men de har velat göra det. :)

  • Anonym (Sambo)

    Man måste kyssa många grodor osv.

    När jag hade Tinder, så var de flesta killarna ute efter en sak bara - ligga.

    Iofs ville väl de flesta ha nakenbilder, eller visa sin penis eller få en avsugning i bilen.

    Sen hände det, jag matchade med Han med stort H. Pratade flera timmar osv osv. Valde att träffas efter en veckas kontakt och nu har jag flyttat in hos honom :)

    (Har varit tsm ett år)

  • Mongoliet

    Lever i 6- veckorsperioder & får då ca 300 matchningar. Detta brukar leda till att jag skriver till 100. Flyttar kanske 10 till Whatsapp. Bestämmer träff med 5-6. Träffar 3, sex med 1-2. Lite så ser det ut för mig på ett ungefär. Bra eller dåligt vet jag inte men har vant mig vid detta.

  • Anonym (Bestäm du)

    Pröva med att ge förslag på ett datum och en tid istället.

    Jag träffade min nuvarande via Tinder, spot on love match. Underbart.

    Men när vi började skriva så tyckte jag det inte var något för mig. Men senare 6mån efter så föreslogs det en dejt med tid och datum och pang så föll jag pladask när vi träffades.

  • Farsta2014
    Anonym (A) skrev 2018-11-29 23:27:43 följande:

    Hur brukar konversationerna se ut? Vad skriver du om?

    För övrigt kanske du skulle ta att testa att föreslå något mer specifikt när du bjuder ut någon, typ ?torsdag kl. 18 vid x ställe?, istället för att göra det till hennes ansvar att bestämma.


    Håller med, mycket viktigt att föreslå konkret dag och tid, jag blir jätteirriterad på kollegor och vänner som hela tiden föreslår diverse möten men inte någon tid och som alltid lägger över ansvaret på mig att bestämma tid, plats, matställe, film mm. Det är ok om båda bidrar till förslag men när jag upplever att allt hela tiden vänds till en fråga istället för ett förslag så blir jag lite småirriterad.
  • Anonym (Kvinna35)
    Farsta2014 skrev 2018-11-30 04:59:51 följande:
    Håller med, mycket viktigt att föreslå konkret dag och tid, jag blir jätteirriterad på kollegor och vänner som hela tiden föreslår diverse möten men inte någon tid och som alltid lägger över ansvaret på mig att bestämma tid, plats, matställe, film mm. Det är ok om båda bidrar till förslag men när jag upplever att allt hela tiden vänds till en fråga istället för ett förslag så blir jag lite småirriterad.
    Det här håller jag med om. Jag har flera gånger slutat för jag orkar inte hela tiden föreslå något. Först tänkte jag att det berodde på att de kanske inte ens vill träffas och därför hela tiden vänder allt till en fråga och därför tyckte jag det var bäst att sluta skriva. Nu är jag inte lika säker för många av dem fortsätter fråga om vi skall träffas fast jag inte svarar något. Svarar jag så börjar samma rumba på nytt. Istället för att de skulle bidra vänder de bara allt till en fråga.
  • Anonym (Kj)
    Anonym85a skrev 2018-11-29 23:24:57 följande:

    Varför ska det vara så knepigt? Kille (30+) Matchas med en hel del kvinnor! Får ofta svar i början när jag skriver men efter ett tag blir det bara tyst. Är heller inte speciellt tråkig i mina konversationer i egen mening, nåt gör man ändå fel! Har även vid ett par tillfällen kommit fram till att träffas! När man då frågar vilken dag som passar = tyst, alltså haha vad i h×lvete

    Verkar bara handla om uppmärksamhet/bekräftelse för de flesta tjejer & förmodligen även för killar.

    Ger inte upp ännu men börjar bli trött på detta & allas bekräftelsebehov.

    Några som känner likadant?


    Tjejer får hundratals matchningar om dagen om de vill, så direkt någon snyggare dyker upp så slutar de skriva med dig.
  • Anonym85a
    Anonym (Kj) skrev 2018-11-30 15:20:05 följande:

    Tjejer får hundratals matchningar om dagen om de vill, så direkt någon snyggare dyker upp så slutar de skriva med dig.


    Stämmer nog
  • Anonym (Anna)

    Jag känner typ som du. Varit ute på tinder ett tag nu, skrivit med en del och många som frågat om vi ska ses. Alldeles för många som börjar med att skicka pussmunnar eller någon lam raggningsreplik och det är så tröttsamt, så oseriöst. Har tackat nej till många förslag på att ses för man vill ju så gärna känna när man skriver med någon att det kan finnas något där. Har inte känt detta än men hoppet lever, man har ju hört om många som träffas där :) heja oss

Svar på tråden Har ni lyckats bra på Tinder?