• Bfapril2016

    Pojknamn

    Behöver ha tips på pojknamn som passar med Vincent. Vi har haft RUL idag och fått veta att vi väntar en lillebror

    Namn som jag gillar hittills är Henry & Adrian

  • Svar på tråden Pojknamn
  • Anonym (Fredag)

    Grattis!

    Brorsor - vilken lycka! Hur långt blir det mellan dem?

    Jag gillar Frank, Otto och Valter.

    Men Oliver, Elliot eller Felix skulle kanske passa bättre till Vincent?

  • Anonym (G)

    Henry och Adrian är två av mina absoluta favoritnamn så vi verkar ha liknande smak :)

    Andra namn jag gillar är Adam, Samuel, August, Emmanuel, Noel, Oscar, Hjalmar, Nils, Jonathan.

    Grattis till lillebror!

  • Kusinen

    Sander, Emanuel, Cornelis, Amadeus, Fabian, Erland, Ivan, Justus, Fritjof, Julian, Kasper, Valentin, Samuel, Oliver, Zacharias

  • Anonym (J)

    Noah, Valter, Louie och Sixten är mina favoriter ???? Grattis till lillebror!

  • fluu

    Lite sådär klassiskt och internationellt:

    Oscar, Leonard/Leon, Julian, Jakob, Nicholas, Philip, Theodor, Samuel, Frank, Gabriel, Alexander, Aron, Benjamin, David, Douglas, Julius, Elias, Edvard.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bfapril2016

    Tack så mycket! Ni är bäst

    Precis som många av er förstått så gillar vi klassiskt internationella namn. Även om jag tycker att typiskt svenska namn som tex Nils och Gustav är superfint så går det tyvärr lite bort eftersom min släkt bor i södra Europa så vill verkligen att det ska vara lätt att uttala på engelska och gångbart utomlands. Sen gillar vi trots detta inte amerikanska namn tex Jack, Hayile och annat som en del döper sina barn till.

    Kom gärna med fler förslag om ni har :)

    Hittills gillar vi:

    Henry (Vincent & Henry)

    Adrian (Vincent och Adrian)

    Frank (Vincent och Frank)

    Benjamin (Vincent och Benjamin)

    Gabriel (Vincent och Gabriel)

    Vilket tycker ni klingar bäst tillsammans med Vincent? :)

    William är ett namn jag älskar men tyvärr har vi det i vår närhet.

  • Fröken Rabarber
    Bfapril2016 skrev 2018-12-01 13:36:24 följande:

    Tack så mycket! Ni är bäst

    Precis som många av er förstått så gillar vi klassiskt internationella namn. Även om jag tycker att typiskt svenska namn som tex Nils och Gustav är superfint så går det tyvärr lite bort eftersom min släkt bor i södra Europa så vill verkligen att det ska vara lätt att uttala på engelska och gångbart utomlands. Sen gillar vi trots detta inte amerikanska namn tex Jack, Hayile och annat som en del döper sina barn till.

    Kom gärna med fler förslag om ni har :)

    Hittills gillar vi:

    Henry (Vincent & Henry)

    Adrian (Vincent och Adrian)

    Frank (Vincent och Frank)

    Benjamin (Vincent och Benjamin)

    Gabriel (Vincent och Gabriel)

    Vilket tycker ni klingar bäst tillsammans med Vincent? :)

    William är ett namn jag älskar men tyvärr har vi det i vår närhet.


    Väldigt fina namn allihopa, men jag tycker Benjamin passar bäst. Bästa är nog att vänta tills barnet är ute och se vad det är för filur.
Svar på tråden Pojknamn