• Sommar­skugga­n
    Äldre 1 Dec 02:38
    813 visningar
    12 svar
    12
    813

    8 åring leksaker

    Hej! Jag har själv ingen 8 åring men min partners släkting har det. Vi funderar på julklapp. När jag själv var 8 så var man ett barn, man lekte med dockor, figurer och andra leksaker långt upp i tidiga tonåren.

    Men idag så verkar 8 åringar vara så vuxna och stora? 12 åringar går runt med perfekt hollywood smink osv.

    Jag funderar på om frost/frozen är för barnsligt för en 8 åring idag? När jag var liten hade det ju varit höjden av lycka att få något med en aktuell disney figur eller pokemon.. men ett frost pussel borde väl vara ok nu? Eller? Vad kan jag annars köpa?

  • Svar på tråden 8 åring leksaker
  • Äldre 1 Dec 03:44
    #1

    Frost har en 8åring i regel växt ifrån..

    Monster high är tex poppis.

    Också pyssel saker, kläder, allt med Marcus och Martinus. Haha..

  • Äldre 1 Dec 05:55
    #2

    Nä inte frozt. Skulle satsa på nåt pyssel.

  • Äldre 1 Dec 05:55
    #3

    Nä inte frozt. Skulle satsa på nåt pyssel.

  • Äldre 1 Dec 10:41
    #4

    Frostgrejor är faktiskt mer åldern 4-6 år. Det leksakstema som funkat i åttaårsåldern för mina barn är lego.

  • Äldre 1 Dec 15:17
    #5

    Nån tipsade i en annan tråd om SmartGames IQ Puzzler Pro . Jag har kopt det till min 10-åring, passar alla åldrar.

  • Äldre 1 Dec 21:46
    #6

    Smartast är ju att fråga barnet eller föräldrarna. 

    Här leks det väldigt mycket med smålego som Friends och Elves. Likaså Monster High-dockor. Pyssel går också hem. Sedan gillas lysande små leksaker som Glimmisar. 

  • Sommar­skugga­n
    Äldre 2 Dec 00:27
    #7

    Ok det var det jag misstänkte. Tråkigt att barn blir så "vuxna" så tidigt nu för tiden :(

    Jag vill helst inte fråga föräldrarna. Jag vet att hon är väldigt intresserad av hästar just nu. Och vegetarisk mat. Men funderar kanske på en lava lampa? För tråkigt? Eller någon bra bok? Eller typ en lär dig rita bok? Vet att hon gillade pokemon förra året, men det kanske inte är aktuellt längre? Förslag på något med hästar? Hästbok kanske? Eller tidningsprenumeration?

    Eller kanske en fingerling leksaks apa? Eller är det för småbarn? Vill så gärna att barn ska vara barn så länge som möjligt :)

  • Äldre 2 Dec 07:06
    #8
    Sommarskuggan skrev 2018-12-02 00:27:25 följande:

    Ok det var det jag misstänkte. Tråkigt att barn blir så "vuxna" så tidigt nu för tiden :(

    Jag vill helst inte fråga föräldrarna. Jag vet att hon är väldigt intresserad av hästar just nu. Och vegetarisk mat. Men funderar kanske på en lava lampa? För tråkigt? Eller någon bra bok? Eller typ en lär dig rita bok? Vet att hon gillade pokemon förra året, men det kanske inte är aktuellt längre? Förslag på något med hästar? Hästbok kanske? Eller tidningsprenumeration?

    Eller kanske en fingerling leksaks apa? Eller är det för småbarn? Vill så gärna att barn ska vara barn så länge som möjligt :)


    Bra idé med en tidningsprenumeration! Då varar ju julen lite längre. Presentkort på bio/badhus/studsmatteland kan vara väldigt uppkattat.
  • Äldre 2 Dec 07:10
    #9
    Sommarskuggan skrev 2018-12-02 00:27:25 följande:

    Ok det var det jag misstänkte. Tråkigt att barn blir så "vuxna" så tidigt nu för tiden :(

    Jag vill helst inte fråga föräldrarna. Jag vet att hon är väldigt intresserad av hästar just nu. Och vegetarisk mat. Men funderar kanske på en lava lampa? För tråkigt? Eller någon bra bok? Eller typ en lär dig rita bok? Vet att hon gillade pokemon förra året, men det kanske inte är aktuellt längre? Förslag på något med hästar? Hästbok kanske? Eller tidningsprenumeration?

    Eller kanske en fingerling leksaks apa? Eller är det för småbarn? Vill så gärna att barn ska vara barn så länge som möjligt :)


    Jag rekommenderar starkt att prata med föräldrarna. Barn växer snabbt - det som är superpoppis ena veckan kan vara för barnsligt nästa.
  • Äldre 2 Dec 08:27
    #10
    Sommarskuggan skrev 2018-12-02 00:27:25 följande:
    Ok det var det jag misstänkte. Tråkigt att barn blir så "vuxna" så tidigt nu för tiden :(

    Jag vill helst inte fråga föräldrarna. Jag vet att hon är väldigt intresserad av hästar just nu. Och vegetarisk mat. Men funderar kanske på en lava lampa? För tråkigt? Eller någon bra bok? Eller typ en lär dig rita bok? Vet att hon gillade pokemon förra året, men det kanske inte är aktuellt längre? Förslag på något med hästar? Hästbok kanske? Eller tidningsprenumeration?

    Eller kanske en fingerling leksaks apa? Eller är det för småbarn? Vill så gärna att barn ska vara barn så länge som möjligt :)
    Fast presenten blir inte uppskattad om du köper något som du tycker en åttaåring leker med om de faktiskt inte leker med det...

    Min tioåring fick påslakan i present nyss, med söta djur på. Mycket uppskattat. Spel är kul. Prenumeration på Kamratposten.
  • Annika­2
    Äldre 5 Dec 09:32
    #11

    Dinosaurier, prinsessgrejer, badhuskort eller sötsaker. Fler presenter till 8 åringar hittar du här: www.brapresenter.nu/julklapp-till-8-aring/

  • Äldre 22 Dec 22:28
    #12

    Frost kom ju när barnen som nu är 8 var i 4årsåldern, de har haft sin frostperiod och kommit över den. Vaiana slog aldrig riktigt på det sättet så just nu finns ingen riktig "senaste disney-figur".

    Min äldsta (fyller 8 till våren) älskar Lego Elves och bygger massor med lego. Schleich-djur är också populära så en sån häst med ryttare kanske? Pyssel i alla dess former. Småsyskonet fick ett dockhus i födelsedagspresent nu i höstas och äldsta är milt sagt avundsjuk, de leker med det nästan varenda dag.

    Ärligt talat ser jag ingen större skillnad på hur min 7,5åring leker och hur jag själv lekte i samma ålder.

Svar på tråden 8 åring leksaker