• Anonym (Kaffedraken)

    Snälla hjälp, kopparspiral men så annorlunda...

    Hej på er, jag känner att jag behöver få skriva av mig lite då jag är lite orolig över att jag är gravid. Det är isåfall ett välkommet barn, dock ej planerat. 

    Precis efter förra mens kändes det som att allt inte var som vanligt i min lilla livmoder, använder den mindre varianten av kopparspiral. Åkte till barnmorskan för att kolla med VUL om allt såg rätt ut. Hennes utlåtande var: Spiralen sitter perfekt men du är väldigt fertil, om jag drar ut spiralen nu kommer du förmodligen bli gravid ikväll. Jag och min sambo hade mycket sex både innan och efter detta, jag tänker ju att spiralen fungerar då den alltid gjort det innan. Komiskt nog skämtade min sambo dagen innan besöket om att det var "årets skjut i det sprutet", haha. Har dock en abort på p-piller i tonåren samt ett missfall innan spiralen åkte in bakom mig, så gravid kan jag bli.

    Symtom efter detta: Drömmer mycket och konstigt, har drömt att jag varit gravid två gånger, börjar gråta mycket lättare än vanligt (har hänt tre gånger av saker jag aldrig tidigare lipat över), är väldigt varm och svettig emellanåt med HÖG puls, har fått kramper i magen (övre delen) som kommer huggande ibland och som jag inte känner igen karaktären på, har fått extremt mycket akne i ansikte och på ryggen, hade för en vecka sedan jätte ont i vänster bröst och det kändes nästan som att en lymfkörtel långt ner i axillen var svullen, ibland kan jag knappt äta och det känns då som att maten växer i munnen på mig (är en matälskare som äter mycket annars), en pytteliten känning av halsbränna vid ett tillfälle, feber 37,17 (ligger annars alltid på 36,5 förutom vid ÄL). Mår lite illa ibland vilket dock kan vara lite inbillning, de andra symtomen är definitivt inte inbillning. 

    Vad spelar min kropp för spratt!? Kan det ens yttra sig saker så tidigt om det nu skulle vara något? Min mens är beräknad idag eller imorgon... Har dock inte fått "förverkar" som brukar komma molande innan mensen på mig. 

    Så tacksam för svar... Trevlig helg på er! 

Svar på tråden Snälla hjälp, kopparspiral men så annorlunda...