• Anonym (Jäd)

    Jag älskar dig- farligt!!

    Det ordet som kan vara så underbart men som är giftigt för förhållandet.

    Vad menar jag nu? Jo.

    I början väntar man på känslan, man väntar på att någon ska säga det, man blir varm inombords. Man är lycklig.

    Sen är man tillsammans ett tag och ordet upprepas i ett konstant flöde. Tills man känner att ordet inte har någon innebörd längre.

    Jag sa orden till min fd varje gång han sa det till mig. Men jag menade verkligen inte det. Jag avskydde honom men trygghet o lojalitet gjorde att jag aldrig vågade säga att jag inte älskade honom mer. Det var lättare att bara säga det o låta tiden gå.

    Min undran är om det finns fler som bara säger -jag älskar dig, till partnern fast du inte menar det.

    Och hur många säger det men tror inte att svaret stämmer? Ändå stannar kvar!

    Ett exempel är när kvinnan slutar vilja ha sex med mannen. Hon förskjuter bara beslutet framför sig istället för att ta konflikten och säger sig älska honom ändå. Och han är naiv o tror på det?!

  • Svar på tråden Jag älskar dig- farligt!!
  • annabellelee

    Detta är din erfarenhet, inte allmän sanning. Min erfarenhet är att livet och kärleken är mycket mer komplicerad än så.

  • Anonym (Kalaskulan)

    Svårt, man kan ju älska ngn på så många sätt, i en lång relation kanske ordet älskar har en annan innebörd än i en kortare relation.

    Men för egen del så har jag svårt att säga något som inte kommer från hjärtat eller stämmer i hjärnan, jag kanske bryr mig om väldigt mycket, då säger jag ?att jag bryr om dig? jag kan inte säga att jag älskar någon om jag inte faktiskt Älskar personen, jag kan inte luras eller föra någon bakom ljuset, inte medvetet.

  • Meriall

    Jag har sagt det en gång när jag inte menat det och då var det till en kompis "Jag älskar dig mer än X" och det var inte sant. Annars har jag bara sagt det när jag menat det och orden känns fortfarande mycket laddade för mig.

  • Anonym (Jäd)

    Jag kanske uttryckte mig konstigt men jag menar relationer där ordet har fått helt fel betydelse.

    Man säger det så ofta så det går per automatik.

    Igår kväll bråkade jag o min man. Normalt brukar vi säga att vi älskar varandra innan vi somnar.

    Ingen av oss sa det igår och det fick mig att fundera. Jag vet att han älskar mig o jag älskar honom men hettan från bråket gjorde att ingen av oss ville säga det.

    Därför undrar jag hur vanlugt det är att säga saker på rutin, och om man verkligen menar det eller det blivit en vana?!

  • Anonym (Jäd)

    Vill tillägga att jag menar när man svarar tillbaka -jag älskar dig med, men egentligen inte glr det.

Svar på tråden Jag älskar dig- farligt!!