• Shmx

    Min son på 8 månader äter dåligt.

    Hej,

    Min son på 8 månader äter väldigt dåligt. När han Var redan 4 månader började vi med smakprov och vid 6 månader med småportioner men han äter väldigt dåligt. Han gillar gröt men inte burkmat eller hemlagad. Välling dricker han inte heller så mycket. Jag börjar bli orolig, jag har testat att ge honom lite varannan timme eftersom han inte får i sig så mycket. Blir extra orolig och eftersom han ville inte ha bröstmjölk i börja. Jag sluta amma honom redan vid 2 månader och började med ersättnkngsmjölk pga att inte ville. Och nu har jag svårt med maten. Jag ser på honom att han inte går upp i vikt så mcyket.

    Känner mig så frustrerad för att jag får oftast höra från omgivningen att han är så liten och oftast får jag frågan ?varför matar du inte honom ordentlig? och jag blir förkrossad eftersom jag gör allt för att han ska få i sig mat. Ibland tvivlar jag på mig själv också.

    Vad kan jag göra för att han ska äta bättre och gå upp i vikt. Kan jag vända mig till BVC eller andra ställe? Finns det mat med extra fett .

  • Svar på tråden Min son på 8 månader äter dåligt.
  • Anonym (Sara)

    Vänd dig till BVC om du är orolig. Och så kan du alltid tillsätta smör i maten.

Svar på tråden Min son på 8 månader äter dåligt.