• Äldre 2 Dec 21:18
    956 visningar
    0 svar
    0
    956

    Överklagande av exekutiv auktion hos kronofogden

    Hej!

    Jag och min fru har nyligen köpt en bostadsrätt via exekutiv auktion hos kronofogden. Allt är betalt som det ska och vi skulle ha flyttat in för inte så länge sedan. Men personerna som bor i lägenheten valde att inte flytta ut i tid så vi har fått begära handräckning via KF. När fördelningssammanträdet skedde så kom det upp att det hade gjorts en överklagan till tingsrätten av personerna i lägenheten. Kort och gott handlade det om att dom ansåg att lägenheten såldes för billigt. Men enligt mig och KF så anser vi båda att den klubbades för en skälig summa annars hade ju inte KF godkänt budet. 82% av marknadsvärdet klubbades den för. Varför jag skriver här på FL är för att jag undrar hur tingsrätten tänker, vad kan ske med vår nyligen köpta lägenhet. Skall också tilläggas att vi sålt vår nuvarande lägenhet. Behöver jag vara orolig att tingsrätten dömer i deras favör eller sitter man lugnt i båten?

    Snälla kom med svar, tankar, funderingar vad som helst så att min sinne kan finna lite ro. :)

Svar på tråden Överklagande av exekutiv auktion hos kronofogden