• Amerika321

    Akut hjälp

    Hej! Jag ammar min son och ger lite ersättning, NAN 1. De står på bak sidan att barn som är 5 månader ska ha 210 ml men jag vill inte ge så mycket då jag också ammar. Kan jag ge 60 ml typ även om de står 210 ml?

  • Svar på tråden Akut hjälp
  • sysop

    Inga problem. det blir som tillägg 

    Tänk på att inte värma NAN1 i micro då det förstör näringen

  • Amerika321

    Jag har en sån flaskvärmare som jag brukar värma i några minuter sen ger jag ibland vill han inte ha så jag provar igen efter några minuter. Hur länge ska man vänta tills man ska göra nytt. Håller den i en timme?

  • sysop
    Amerika321 skrev 2018-12-03 01:28:33 följande:

    Jag har en sån flaskvärmare som jag brukar värma i några minuter sen ger jag ibland vill han inte ha så jag provar igen efter några minuter. Hur länge ska man vänta tills man ska göra nytt. Håller den i en timme?


    Nu är det snart ett år sedan vi använde NAN1, men det jag kommer i håg är att den inte skulle sparas, men visst en liten stund och då max en timme borde inte vara något problem.

    Vattnet som används ska vara riktigt rent så vi brukade koka upp vatten och låta det få koka ca 5min för att sedan svalna av och hälla i termos. Vattnet från termosen tog vi sedan (det har nu blivit "kallt") och blandade med NAN1 i liten flaska som vi sedan värmde i vattenbad. Skaka flaskan ordentligt och kolla temperaturen noga innan du ger till barnet.
  • Amerika321

    Vilken använder ni nu?

    Jag använde NAN 1 från början och sen byte jag till semper men det kändes som att han har ont i magen av semper och kräker så jag byte igen till NAN 1. Min son har lite problem med att bajsa. Han bajsar en gång i veckan och när han ska bajsa så måste han ta i och så börjar han gråta. Bajsen e faktiskt lite tjockt. Har ni några tips vad jag ska ge honom?

  • SI12344

    Om han får ont i magen och du ändå ammar hade jag försökt amma mer och ge mindre eller ingen ersättning alls.

  • sysop
    Amerika321 skrev 2018-12-03 11:44:17 följande:

    Vilken använder ni nu?

    Jag använde NAN 1 från början och sen byte jag till semper men det kändes som att han har ont i magen av semper och kräker så jag byte igen till NAN 1. Min son har lite problem med att bajsa. Han bajsar en gång i veckan och när han ska bajsa så måste han ta i och så börjar han gråta. Bajsen e faktiskt lite tjockt. Har ni några tips vad jag ska ge honom?


    Vi hölls oss till amning med tillskott av Nestle NAN då det visade sig fungera bra för vår tjej, efter NAN 1 så det blev NAN 2 vilken inte är lika kinkig utan går även bra att värma i micro.

    Nu har hon blivit lite större så nu kör vi bara egen hemlagad mat, hon äter allt med samma glada min oavsett om det är grönsaker, frukt, potatis, fisk, kött eller något annat :) 
  • Amerika321

    Jag vill helst bara amma men han äter 2 minuter typ på bara ena bröstet och så börjar han gråta så jag vet inte om han inte vill äta från bröstet eller om han inte hittar tillräckligt med mjölk.

    Men han blir sex månader nästa månad så jag tänkte att jag kan bara amma honom och ge mat går det bra då?

    Vad skönt att din tjej äter bra, jag hoppas att min som också kommer äta bra då jag är orolig att han inte blir mätt.

  • sysop
    Amerika321 skrev 2018-12-03 15:13:38 följande:

    Jag vill helst bara amma men han äter 2 minuter typ på bara ena bröstet och så börjar han gråta så jag vet inte om han inte vill äta från bröstet eller om han inte hittar tillräckligt med mjölk.

    Men han blir sex månader nästa månad så jag tänkte att jag kan bara amma honom och ge mat går det bra då?

    Vad skönt att din tjej äter bra, jag hoppas att min som också kommer äta bra då jag är orolig att han inte blir mätt.


    Har du kollat med amningsmottagningen? vi var där några gånger innan vi fick det att fungera klanderfritt.

    Amning är inte alltid så lätt att få till, så ge inte upp

    Jag är övertygad att ni kommer att hitta bra lösningar du och din lilla prins Glad
  • legomum
    Amerika321 skrev 2018-12-03 15:13:38 följande:

    Jag vill helst bara amma men han äter 2 minuter typ på bara ena bröstet och så börjar han gråta så jag vet inte om han inte vill äta från bröstet eller om han inte hittar tillräckligt med mjölk.

    Men han blir sex månader nästa månad så jag tänkte att jag kan bara amma honom och ge mat går det bra då?

    Vad skönt att din tjej äter bra, jag hoppas att min som också kommer äta bra då jag är orolig att han inte blir mätt.


    Håller han på och få tänder. Då vet jag att mina har kinkat med maten.
Svar på tråden Akut hjälp