• fuexi
    Äldre 3 Dec 09:41
    484 visningar
    11 svar
    11
    484

    Tips på hur jag kan piffa mig bäst? En vecka till viktigt event!

    Har ett superviktigt event om en vecka där jag kommer träffa otroligt mycket nytt folk. Då jag inte känner jättemånga kommer det bli en jättetuff utmaning och tänker att jag måste göra allt för självförtroendet och jag anser att lite upp piffande av ytan hjälper. Så kanske jag kan känna mig som en tiopoängare och slipper vara så nervös

    Vad kan jag göra? Ge mig tips! Jag är tjej! =)

    Har bokat spraytan, köpt nya kläder, fixat ögonbrynen. Vad mer, ge mig alla tips?

  • Svar på tråden Tips på hur jag kan piffa mig bäst? En vecka till viktigt event!
  • Äldre 3 Dec 09:52
    #1

    Sköna skor. (Även sköna underkläder)

    Kom utvilad. Sömn gör underverk med kroppen.

    Undvik alkohol (lite är ok)

    Försök ha kul, om det hoppar en groda ur mun bjud på den,

  • fuexi
    Äldre 3 Dec 10:12
    #2
    enmamma skrev 2018-12-03 09:52:00 följande:

    Sköna skor. (Även sköna underkläder)

    Kom utvilad. Sömn gör underverk med kroppen.

    Undvik alkohol (lite är ok)

    Försök ha kul, om det hoppar en groda ur mun bjud på den,


    Tack! Så bra tips =)
  • Anonym (Biobo­nus)
    Äldre 3 Dec 10:52
    #3

    Fler tips:

    Fransförlängning

    Klippa/färga håret

    Det är ju kul att vara uppiffad inför jul och nyår också!

    Var påläst om det som eventet handlar om så känns det mindre nervöst!

  • Anonym (Tiffa­ny)
    Äldre 3 Dec 11:21
    #4

    Finns det ett schema för eventet så läs på vad dagen/kvällen innehåller. Det är tryggt och skönt att veta i förväg vad eventet erbjuder.

    Finns det mat o dryck eller behöver du äta före? Kan du äta det som serveras?

    Mycket gå och stå? Kanske kräver bekväma skor istället för höga klackar.

    Viktiga personer som pratar? Kanske Vd, chefer, föreläsare. Håll dig uppdaterad vem det är och om du behöver nån förkunskap.

    Uppför dig. Är eventet något som har med ditt jobb att göra så tänk på vilka konsekvenser ditt uppförande kan ge. Dvs var måttlig med alkohol, flirta inte med chefen och gå hem i tid.(extremt viktigt om du är nervös och osäker och kanske flippar ut efter två glas vin)

    Beställ taxi och åk hem tryggt, alternativt kör själv.

  • Äldre 3 Dec 13:50
    #5

    Säger som föregående, kolla inbjudan/information noga om vad som gäller för eventet. Det kan finnas info du kanske missat och hamnar i obekväma situationer under kvällen.

    Själv var jag på ett företagsevent/mingel en gång och missat att minglet VAR eventet. Fyra timmar på högklackade skor på marmorgolv utan att kunna sitta var big mistake och gjorde att jag missade en del av det som var viktigt pga skoskav/ömma fötter och plåsterjakt.

    I övrigt låter dina förberedelser väldigt bra, ha så kul!

  • fuexi
    Äldre 4 Dec 11:04
    #6

    Tack så hemskt mycket! Vilka toppen-tips!

  • Anonym (Olivi­a)
    Äldre 4 Dec 15:00
    #7

    Med tanke på att det bara är en vecka till eventet skulle jag inte göra allt för stora förändringar just nu. Du vill ju inte direkt testa en ny hudvårdsprodukt som du kanske reagerar dåligt på och får utslag av eller klipper håret till en helt ny frisyr som du kanske blir helt missnöjd med. Du kommer ju inte ha någon större marginal för att fixa till misstag.

    Jag tycker att du ska köra på det som du vet fungerar för dig, så att du vet att du kommer känna dig bekväm. Se till att äta bra, sova ordentligt och dricka mycket vatten nu i veckan. Undvik alkohol. Har du köpr nya skor, se till att börja gå in dem nu. Som andra säger, läs på om eventet, vad som ska hända och om det är viktiga personer som du borde veta vilka dom är.

  • fuexi
    Äldre 4 Dec 16:15
    #8
    Anonym (Olivia) skrev 2018-12-04 15:00:22 följande:

    Med tanke på att det bara är en vecka till eventet skulle jag inte göra allt för stora förändringar just nu. Du vill ju inte direkt testa en ny hudvårdsprodukt som du kanske reagerar dåligt på och får utslag av eller klipper håret till en helt ny frisyr som du kanske blir helt missnöjd med. Du kommer ju inte ha någon större marginal för att fixa till misstag.

    Jag tycker att du ska köra på det som du vet fungerar för dig, så att du vet att du kommer känna dig bekväm. Se till att äta bra, sova ordentligt och dricka mycket vatten nu i veckan. Undvik alkohol. Har du köpr nya skor, se till att börja gå in dem nu. Som andra säger, läs på om eventet, vad som ska hända och om det är viktiga personer som du borde veta vilka dom är.


    Tack Olivia för ditt svar! Har redan tänkt på vattnet och skippat alkoholen så jag är pigg o fräsch till eventet
  • fuexi
    Äldre 5 Dec 11:10
    #9

    Nu är jag supernervös.. Herregud jag känner INGEN där och de andra känner varandra sen innan eller i alla fall har någon där som de känner.

    Hur ska jag våga gå??

  • Anonym (avbok­a)
    Äldre 5 Dec 16:23
    #10

    Avboka spraytan-sessionen så har du redan gjort massor för dig.

  • fuexi
    Äldre 5 Dec 21:19
    #11
    Anonym (avboka) skrev 2018-12-05 16:23:58 följande:

    Avboka spraytan-sessionen så har du redan gjort massor för dig.


    Nej men vad tråkigt!
Svar på tråden Tips på hur jag kan piffa mig bäst? En vecka till viktigt event!