• Äldre 3 Dec 12:04
    1408 visningar
    11 svar
    11
    1408

    Julklapp till dotterns pojkvän

    Hej!
    Dottern har en ny pojkvän sedan några månader som ska fira jul med oss. De är i mitten av 20 års åldern båda. Vad ska jag köpa till honom? Han jobbar men det gör inte dottern. Vi är inte många på julafton så blir påtagligt vad alla får i julklapp.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-03 12:42
    Ja det är inte så noga med summan men åtminstone 5-700 kr. sedan tänkte vi ge dom någon tillsammans med. De bor inte riktigt ihop än iaf.
    Nja svårt med hans intressen. Varför kan man inte köpa kläder tänker du? Vet ett märke som han garanterat skulle vilja ha något ifrån men lite klyddigt med storlekar o så.
    Necessär är det fel?
    Tidningar nja tror inte det. Jag känner honom inte jätteväl men ändå ganska bra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-03 12:42
    Ja det är inte så noga med summan men åtminstone 5-700 kr. sedan tänkte vi ge dom någon tillsammans med. De bor inte riktigt ihop än iaf.
    Nja svårt med hans intressen. Varför kan man inte köpa kläder tänker du? Vet ett märke som han garanterat skulle vilja ha något ifrån men lite klyddigt med storlekar o så.
    Necessär är det fel?
    Tidningar nja tror inte det. Jag känner honom inte jätteväl men ändå ganska bra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-03 12:42
    Ja det är inte så noga med summan men åtminstone 5-700 kr. sedan tänkte vi ge dom någon tillsammans med. De bor inte riktigt ihop än iaf.
    Nja svårt med hans intressen. Varför kan man inte köpa kläder tänker du? Vet ett märke som han garanterat skulle vilja ha något ifrån men lite klyddigt med storlekar o så.
    Necessär är det fel?
    Tidningar nja tror inte det. Jag känner honom inte jätteväl men ändå ganska bra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-03 13:15
    Deras gemensamma julklapp har jag klart (en weekendresa) men det är till honom jag inte riktigt vet. Funderade på necessär tänkte att det hade passat ihop med resan eller någon snygg bag kanske, eller vet inte riktigt. Ingen som gett julklappar till svärsöner eller tjejer som vet vad deras pojkvänner hade uppskattat av sina "svärföräldrar"?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-03 14:13
    Nix av princip så ger jag aldrig presentkort. Jag vill inte sätta ett prislapp på vad en person är värd. Jag själv har fått presentkort och jag har alltid tyckt det var världens sämsta julklapp. Ingen tanke bakom presenten och man har bara gjort det som var enklast för att slippa bry sig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-04 06:59
    Okey nej kalsonger är alldeles för privat.
    Tror jag utesluter kläder även om jag tror att det hade funkat bra.
    Dottern har ingen idé om julklapp alls.
    Något annat förknippat med resa (ej flyg denna gången).? Bagagevåg har hon redan.
    Ska kolla upp necessär. Handskar kanske men trodde inte ungdomar gillade det.
    Inga teknikprylar det har han i överskott.
    Supersvårt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-04 06:59
    Nej totalt ointresserad av matlagning tyvärr.

  • Svar på tråden Julklapp till dotterns pojkvän
  • Äldre 3 Dec 12:15
    #1

    Vilken summa tänker du dig?

    Morgonrock?


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Tant Hedvig­)
    Äldre 3 Dec 12:21
    #2

    Fråga din dotter om vilka hans intressen är.
    Vad jobbar han med?
    Kläder skall ni inte köpa (med undantag för strumpor som kan fungera).

    Och vilken summa hade ni tänkt?
    Jag skulle nog utifrån hans intressen försöka kombinera ihop någon "korg" med lite olika roliga grejor i. Tex några lite mer lyxiga magasin utfirån hans intressen (gaming, sport, jakt/fiske, bilar, historia, musik, film etc etc finns allt möjligt på en välsorterad pressbyrå), kanske något han gillar att äta (något speciellt godis som är hans favoriter?) kanske lite lotter / en 10 veckors tipsrad, Biocheckar?, roliga strumpor som sagt etc

    Huvudpoängen är att jag skulle anstränga mig för att hitta sådant han verkligen skulle använda och uppskatta och inte någon grej eller ska som bara blir liggande som han fått av "svärmor".

  • Anonym (Tant Hedvig­)
    Äldre 3 Dec 12:26
    #3

    Något som också finns att köpa i mataffärer och pressbyrån så här års är speciella boxar med en tidningsprenumeration i (dessa brukar finnas i ställ vid tidningarna, ser ut som en lite tun fyrkantig låda). Man köper en box och sedan väljer den som får den vilken tidning han eller hon vill ha ett visst antal nummer av och beställer sedan själv via nätet. Finns lite olika boxar med olika inriktning av tidningarna,
    Det blir alltid uppskattat.

  • Anonym (Rakva­tten eller upplev­else)
    Äldre 3 Dec 12:50
    #4

    Rakvatten eller parfym? Fraga dottern vilken som ar hans favoritdoft. Flaskan kanske haller pa att ta slut, och sa far han nagot han verkligen behover.

    Om ni koper en gemensam julklapp, till bade honom och er dotter, sa kan ni kopa en upplevelse. Fallskarmshopp, vin- eller olprovning, carting, laserdome, matlagningskurs - eller vad de nu kan gilla.

  • Anonym (.)
    Äldre 3 Dec 14:06
    #5

    Jag fick ett presentkort till ett köpcentrum här i stan av mina svärföräldrar när jag och min man nyligen träffats. Det kanske känns fantasilöst men var ändå väldigt uppskattat. Dom visade att dom tänkte på mig, men jag kunde välja själv vad jag ville köpa. Inget krångel med saker som inte passar, fel storlek på kläder eller liknande.

  • Anonym (Tant Hedvig­)
    Äldre 3 Dec 16:37
    #6

    Inte kläder!
    Även om du vet märke är det omöjligt att få till rätt storlek, färger och modeller. Dessutom kan det kännas "konstigt" att "tvingas" gå runt med en tröja från svärmor. Och behöva tacka och se glad ut vid julklappsutdelningen. Gör honom inte den otjänsten. I så fall endast om dottern kan tipsa om exakt tröja (modell, märke, storlek, mönster etc)

    Necessär, ja kan väl funka kanske, men kolla med dottern om han behöver det först. Han kanske har en favorit som han haft i alla år.
    Weekendbag , javisst bra ide i och med att de skall på resa, men får du en hyfsat bra för 700kr? Tror tyvärr inte det.

  • Äldre 3 Dec 16:48
    #7

    Min sambo brukar önska sig nya kalsonger av mina svärföräldrar så det kanske kan vara något.Solig Annars har han exempelvis fått ett par skinnhandskar ett år, någon gång har vi fått en gemensam present, presentkort på bio exc.

  • Anonym (Tant Hedvig­)
    Äldre 3 Dec 16:59
    #8

    Rekommenderar inte kalsonger i just detta fallet. Det är alldeles för privat och intimt att ge till en kille som dottern endast haft som pojkvän under några månader.

  • Anonym (N)
    Äldre 3 Dec 16:59
    #9

    Parfym var ett bra förslag tycker jag om du snackar lite med din dotter så det blir rätt :)

  • Äldre 3 Dec 18:04
    #10

    Fråga din dotter.

  • Anonym (Biobo­nus)
    Äldre 3 Dec 22:54
    #11

    Vi har köpt skjorta och mössa (coolare än det låter) till dotterns pojkvän. Har ganska bra koll på hans stil, men skickade foto till dottern för godkännande innan vi betalade : ) Er dotter vet säkert vilken storlek ni ska köpa, ni kan ju också ge henne kvittot så kan han diskret byta om det behövs.

    En snygg necessär är en bra present, om han inte redan har en fin/ny - be dottern kolla.

    Är han intresserad av matlagning? Skinnförkläde, mandolin, lyxig pepparkvarn el dyl.

    Behöver han ny plånbok, sedelklämma/korthållare, hörlurar, powerbank?

Svar på tråden Julklapp till dotterns pojkvän