• Äldre 3 Dec 14:28
    270 visningar
    13 svar
    13
    270

    Gravid eller ej hursom lär jag behöva skriva av mig

    Som rubriken, är osäker på om det tajmade på ägglossningen denna månad. BIM idag!

    Sedan ca en vecka har jag mått illa (legat framför toan en kväll) haft huvudvärk och varit törstig ngt enormt! Samt "mensvärk"

    Jag har trott såå många ggr att jag hade gravid tecken men utan resultat.. Så jag hoppas att detta ska vara annorlunda. Ngt mer ont i magen idag så jag är såklart orolig.. Kan säga att jag har väntat länge på att ett barn ska komma. Såklart nojig nu men väntar ngn dag innan jag köper ett test. Om mensen nu int dyker upp (hoppas)

    Oavsett vad så hoppas jag här finns några som vet hur det känns.. :)

  • Svar på tråden Gravid eller ej hursom lär jag behöva skriva av mig
  • Anonym (L)
    Äldre 3 Dec 14:37
    #1

    Ta ett test så vet du. Det kan lika gärna vara magsjuka som går nu, men det låter ju lovande. :)

  • Anonym (Testa­!)
    Äldre 3 Dec 14:42
    #2

    Låter lovande! Jag fattar inte hur du står ut med att vänta på att testa. Imponerande! :) Själv hade jag aldrig kunnat vänta... Om du nu är på BIM kan du ju testa redan nu.

  • Äldre 3 Dec 16:25
    #3

    Jaa fast min cykel brukar vara 27 dgr vilket är idag. Ibland är den 28 dgr. När man varit skengravid så många gånger o testat massa så är det hopp och förtvivlan blandat! (Eller så har jag räknar fel på dagarna, ja sånt som snurrar) imorgon köper jag ett om mensen inte kommer :)

  • Äldre 29 Dec 11:23
    #4

    Känner igen mig! Är på äl dag +6 idag och haft mensvärk sen från dagen jag hade äl. (Fick bevis också via äl stickor) känner mig aningen illamående men är för tidigt att testa. Har bim om 10 dagar. Hur går det för dig ts?

  • Äldre 2 Jan 22:27
    #5

    Hejsan,

    Känner igen mig så i de du skriver! Jag är på BMI+5 idag är illamående, ömma bröst och EXTREMT trött! Men precis som du skriver haft symtom tidigare och bara blivit besviken tyvärr men hoppas de tar sig för oss denna gånger håller tummarna för dig :)

  • Äldre 25 Jan 19:00
    #6

    Det blev inget den månaden tyvärr. Fasen vad skengravid jag har varit. Nu har jag dock tagit ett test! Bim igår/idag ser det ut som ett streck???

  • Äldre 25 Jan 19:02
    #7
    emeliera skrev 2019-01-02 22:27:18 följande:

    Hejsan,

    Känner igen mig så i de du skriver! Jag är på BMI+5 idag är illamående, ömma bröst och EXTREMT trött! Men precis som du skriver haft symtom tidigare och bara blivit besviken tyvärr men hoppas de tar sig för oss denna gånger håller tummarna för dig :)


    Hur gick det för dig? Jag har varit sjukt trött jag med!
  • nathal­ieejj
    Äldre 25 Jan 19:11
    #8

    Åh grattis! Det är positivt :)


    emim skrev 2019-01-25 19:00:48 följande:

    Det blev inget den månaden tyvärr. Fasen vad skengravid jag har varit. Nu har jag dock tagit ett test! Bim igår/idag ser det ut som ett streck???


  • Äldre 25 Jan 19:33
    #9
    nathalieejj skrev 2019-01-25 19:11:35 följande:

    Åh grattis! Det är positivt :)


    Åhh hoppas! Jag köpte två test till( detta var Lloyd's egna) och jag vågar inte lita på den! Clear blue testet funkade inte. Inget i testrutan men har ett RFSL jag ska ta imorgon. Jag har lite spänningar i magen o även liten droppe ljusrosa innan idag..
  • Äldre 26 Jan 07:44
    #10

    Dagen efter morgon urin fortfarande svagt RFSL test

  • Anonym (Gravi­d eller skengr­avid)
    Äldre 28 Jan 15:39
    #11

    Det där ser positivt ut i mina ögon..

    Vad har du haft för symtom och hur länge?

    Själv har jag testat negativt men har bim på lördag så får testa igen då..

    Jag har haft molande värk sedan tre dagar efter ÄL och även gasig och svullen mage.. Dock märker jag idag att svullnaden gått ned..

  • Äldre 29 Jan 16:25
    #12
    Anonym (Gravid eller skengravid) skrev 2019-01-28 15:39:25 följande:

    Det där ser positivt ut i mina ögon..

    Vad har du haft för symtom och hur länge?

    Själv har jag testat negativt men har bim på lördag så får testa igen då..

    Jag har haft molande värk sedan tre dagar efter ÄL och även gasig och svullen mage.. Dock märker jag idag att svullnaden gått ned..


    Jag kände enorm trötthet veckan innan bim men det var allt.. Jag sa tom till min man att jag kände att mensen va på g.. Däremot har symptomen ökat, klump känsla i magen. Det drar och spänner liksom. Jag tog dessa tester samma dag som mens och dagen efter o de va ju inte så starka så vänta ngn dag :)
  • Äldre 16 Feb 22:03
    #13
    emim skrev 2019-01-25 19:02:13 följande:

    Hur gick det för dig? Jag har varit sjukt trött jag med!


    Inte varit här inne på länge :P de är en liten knodd i magen gick in i vecka 12 idag :)
Svar på tråden Gravid eller ej hursom lär jag behöva skriva av mig