• Anna60

    Ljusstake och stjärna i samma fönster?

    Nyss hade mix Megapol i radion en liten omröstning om man kunde ha ljusstake och julstjärna i samma fönster. De som ringde upp sa alla "absolut inte!". Det är antingen eller. 

    Jag har alltid haft stake och stjärna i samma fönster. Hur gör ni? Och varför skulle det vara illa att ha både och?

  • Svar på tråden Ljusstake och stjärna i samma fönster?
  • Bibbidi

    Jag tycker det kan vara riktigt fint att ha båda två, speciellt om man har ett riktigt stort fönster.Glad

  • Anna60
    Pope Joan II skrev 2018-12-03 16:18:36 följande:
    Otänkbart för min del. 
    De andra här tyckte det var fint. Vilket jag också gör.  Varför är det otänkbart för dig? Blir det för mycket eller vad är det?
  • Pope Joan II
    Anna60 skrev 2018-12-04 10:15:05 följande:
    De andra här tyckte det var fint. Vilket jag också gör.  Varför är det otänkbart för dig? Blir det för mycket eller vad är det?
    Tårta på tårta. Jag tycker att det ser gräsligt ut när människor har en hängande fönsterlampa och en stående i samma fönster också. 
  • sextiotalist
    Anna60 skrev 2018-12-03 15:40:45 följande:

    Nyss hade mix Megapol i radion en liten omröstning om man kunde ha ljusstake och julstjärna i samma fönster. De som ringde upp sa alla "absolut inte!". Det är antingen eller. 

    Jag har alltid haft stake och stjärna i samma fönster. Hur gör ni? Och varför skulle det vara illa att ha både och?


    Det beror på fönstret, är det stort så kan det fungera. Men för det mesta blir det tårta på tårta.
    Vi har stakar i de fönster som har fönsterbräde utom i två, där har vi stjärnor.
  • vipsan

    Skulle aldrig ha både stake och stjärna i samma fönster helt enkelt för att jag tycker att det ser gräsligt fult ut. Retar ihjäl mig varje gång jag ser ett fönster med denna hemska dekorationskombination.

    Stjärna+stjärna skulle jag kunna tänka mig i ett JÄTTESTORT fönster men inte 2 olika juldekorationer i samma.

Svar på tråden Ljusstake och stjärna i samma fönster?