• Äldre 3 Dec 18:34
    534 visningar
    4 svar
    4
    534

    Sjukskrivning förskollärare foglossning

    Hej!

    Jag är gravid med mitt andra barn och läkaren på mvc sjukskrev mig 6 veckor för foglossning. Jag arbetar som förskollärare i åldrarna 3-5 år och har svåra smärtor även på kvällar/nätter. Det jag är nyfiken på är vad ni andra förskollärare har skrivit när ni ansökt om sjukpenning hos försäkringskassan?

    Då det inte är "små" barn kan man inte riktigt skriva tunga lyft osv.

    Hjälp!

  • Svar på tråden Sjukskrivning förskollärare foglossning
  • Äldre 3 Dec 19:06
    #1

    Jag arbetade på fritids och som elevassistent i en 6a när jag var gravid och hade foglossning, och det gick igenom utan problem. Jag skrev att det är stående och gående hela tiden, mycket upp och ner från stol, hjälpa till att knyta skridskor/skor/böja sig och knäppa jackor mm. Sen skrev jag även om att jag behövde kunna röra mig fort, då barn kan ryka ihop och man behöver gå dit och sära på dem. Hämta mellis, duka, duka av (böja sig)

    För dig tänker jag även toabesök, mycket böja sig och tokiga positioner. Kunna hjälpa till att klä på/av i hallen. Allt som gjorde foglossningen värre tog jag med. Lycka till!

    (Och tips, använd foglossningsbälte och kudde mellan benen när du sover)

  • Äldre 3 Dec 19:16
    #2
    Liten till skrev 2018-12-03 19:06:24 följande:

    Jag arbetade på fritids och som elevassistent i en 6a när jag var gravid och hade foglossning, och det gick igenom utan problem. Jag skrev att det är stående och gående hela tiden, mycket upp och ner från stol, hjälpa till att knyta skridskor/skor/böja sig och knäppa jackor mm. Sen skrev jag även om att jag behövde kunna röra mig fort, då barn kan ryka ihop och man behöver gå dit och sära på dem. Hämta mellis, duka, duka av (böja sig)