• Anonym (?)

    Missfall innan inbokad abort? Jätte ledsen..

    Jag är i vecka 6 och är helt säker på att jag har fått missfall. Jag hade planerat en abort från dagen då jag fick + på stickan då jag och sambon inte kan ha barn just nu. Då inte abortkliniken hade tid innan så fick jag en tid nu i veckan för detta men nu några dagar innan har jag då fått missfall (tror jag). Jag vet inte men jag blir sååååååå ledsen över att jag har fått missfall men är ändå såååå säker på abort. Jag vet inte men jag bara gråter och gråter Gråter

    Dock nu ska jag ändå gå till abortkliniken eller ska jag strunta i det? Jag kände ett hopp att jag nu antagligen kan bli gravid i framtiden (då jag har tänkt att jag aldrig kunnat bli det) men nu när jag fick missfall så känns det som om jag aldrig kommer kunna bli mamma... Jag känner mig så otillräcklig. 

    Någon annan som har varit i samma sits eller bara vill stötta mig vore det så himla uppskattat. Hjärta

  • Svar på tråden Missfall innan inbokad abort? Jätte ledsen..
  • Anonym (Madde)
    Anonym (?) skrev 2018-12-03 21:36:24 följande:

    Jag är i vecka 6 och är helt säker på att jag har fått missfall. Jag hade planerat en abort från dagen då jag fick + på stickan då jag och sambon inte kan ha barn just nu. Då inte abortkliniken hade tid innan så fick jag en tid nu i veckan för detta men nu några dagar innan har jag då fått missfall (tror jag). Jag vet inte men jag blir sååååååå ledsen över att jag har fått missfall men är ändå såååå säker på abort. Jag vet inte men jag bara gråter och gråter Gråter

    Dock nu ska jag ändå gå till abortkliniken eller ska jag strunta i det? Jag kände ett hopp att jag nu antagligen kan bli gravid i framtiden (då jag har tänkt att jag aldrig kunnat bli det) men nu när jag fick missfall så känns det som om jag aldrig kommer kunna bli mamma... Jag känner mig så otillräcklig. 

    Någon annan som har varit i samma sits eller bara vill stötta mig vore det så himla uppskattat. Hjärta


    Ungefär 15-20% av alla graviditeter slutar i missfall. Det är nästan var femte graviditet. Det är naturligt att känna som du känner nu, så låt all sorg komma ut, gråt ut den bara!

    Men samtidigt, hade du ändå en tid bokad för abort så måste jag säga att det var väl ändå lika bra då att det blev missfall. Det finns risker med abort och även vid en planerad abort kan man få känslomässiga problem efteråt. Nu vet du att du kan bli gravid! Du är inte otillräcklig! Ta hand om dig.

    Du kan läsa mer om missfall här: www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Missfall/
  • Anonym (Jenny)

    Missfall är jättevanligt! Och skonsammare för kroppen än abort. Du har blivit gravid alltså kan du bli med barn. Och kvinnor som får missfall får vAnligtvis barn.

Svar på tråden Missfall innan inbokad abort? Jätte ledsen..