• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 3 Dec 23:36
    409 visningar
    31 svar
    31
    409

    Har han verkligen inga känslor?

    Hej på er! Önskar att ni kan fundera på detta & ge mig lite tips... Skulle vara tacksam..

    Vi har varit tillsammans i 20 år & nu säger min kille att han inte känner något för mig längre. Att han funderar på hur det skulle vara att leva med nlgon annan... Vi har nu en relation då vi försöker lappa ihop allt. Vi lever som ett förälskat par. Skrattar, pussas, umgås, har sex osv Han säger att allt är mysigt & bra.

    MEN han är inte säker på att han vill leva med mig...

    Vad tänker ni? Spontant? Driver han med mig? Jag tänker att skulle jag inte ha känslor för någon skulle jag inte vilja ha myset, pussas osv

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Har han verkligen inga känslor?
  • Anonym (hmmm.­..)
    Äldre 3 Dec 23:42
    #1

    Tänker att han letar och umgås med dig tills han hittat Hon.

  • Äldre 3 Dec 23:49
    #2

    Har han träffat någon annan? Det låter som om ni har väldigt olika bilder av er relation.

    Oavsett vilket, hur mår du?


  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 3 Dec 23:56
    #3

    Han säger att han inte har träffat någon. Han flyttade ut men ville tillbaka sen. Känns ändå inte som honom, att vara otrogen eller oärlig. Men man vet ju inte...

    jag mår inte alls bra i detta. Vill egentligen slänga ut honom men älskar honom...

    Kan ju vara enkelt att han försöker hitta känslorna... Jag hade inte velat leva så med någon om jag inte hade känslor men man är ju olika...

  • Anonym (Fjäri­lsving­en)
    Äldre 4 Dec 00:01
    #4

    Vet du om han någonsin har varit riktigt kär? Sådär vrålförälskad? Kan det vara vad han har börjat fundera på? Har någon i hans umgänge nyligen träffat någon? Jag hade en killkompis för några år sen som varit i flera seriösa förhållanden men ändå kände att han aldrig varit kär. Jag vet att han kunde grubbla på det ibland...

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 00:11
    #5

    Svårt att säga men jo det tror jag. Vårat förhållande har däremot varit för bra... knappt bråkat och kanske aldrig pratat ut om saker...

    vi började sen bråka mycket och det tärde... men det har vi pratat ut om nu.

    Känns som att jag går i en bubbla.. han ber om mer tid hels tiden och han vet inte.. vet inte vad han söker eller letar efter...

    Han undrar om han vill leva med mig resten av livet.

    Jag känner att med 4 barn är det svårt att ha det där wow hela tiden.. vi är aldrig ensamma..

  • Äldre 4 Dec 00:34
    #6

    Förstår att det känns för jäkligt!

    Några konkreta råd utan någon som helst vetenskaplig grund:

    Skär av honom helt och visa tydligt att han inte både kan ha dig och inte ha dig. Han behöver fundera. Ok, då får han göra det, själv. Inte samtidigt som du bara troget står på perrongen medan han åker en sväng eller går av på första bästa perrong för att aldrig komma tillbaka.

    Ingen pardon, han ska ta (minst) halva ansvaret för barnen. Han mår säkert jättedåligt och är förvirrad. Men det gör du med och det är han som skapat situationen. Han ska inte ha någon räkmacka. Han är pappa och det är inget han kan smita ifrån.

    Du behöver vara tydlig och visa att du inte är någon som man kan slänga på soptippen för att sedan plocka upp igen om/när det passar. Du när värd bättre än så och du måste visa honom att du inte tar någon skit eller accepterar att vara hans dörrmatta.

    Sök inte stöd eller tröst hos honom, utan hos andra som finns omkring dig.


  • Anonym (eee)
    Äldre 4 Dec 06:59
    #7

    Även om det är svårt så är det bästa för dig att sätta ner foten och inte ha det där "halva" förhållandet nu har just nu. Han ska inte hålla på och pussa och vara mysig om han inte menar det. 
    Det är lätt att bara köra på i gamla hjulspår och efter att ha varit tillsammans så länge så vet han ju hur han ska göra för att du ska säga ja. Det kan gå av bara farten att man pussas osv, för man vet hur det funkat innan. 

    Eftersom du har gjort så, så gör han det han kan, men det leder just  till anledningen varför du har skrivit här: du mår inte bra! Det här tar stort av din energi eftersom du känner en osäkerhet i vad han vill. 

    Jag tror att du kommer må mycket bättre av att vara bestämd. Just nu är det han som styr skutan och du är som en hjälplös jolle som hänger i ett snöre bakefter. Du tvingas åka med i varje vändning/våg utan att kunna göra något. Om du däremot blir kaptenen, och talar om för honom att du inte accepterar det här längre, så måste han bekänna färg.
    Meddela honom bara kort att det får räcka nu! Ta ingen längre diskussion om det heller utan bara informera honom om det nya läget. Säg att han får flytta ut för varken du eller han kan tänka klart som det är just nu och du mår inte bra, och hans beteende är orsaken till det. Den där tiden han ber om är precis vad han får genom att flytta ut! Ni får då en bättre möjlighet båda två att känna efter om känslorna finns.  

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 07:34
    #8

    Tack båda ??

    Känns otroligt skönt med era ord!

    Hur blir man stark och fixar allt? Jag tänker ekonomiskt bla sen för barnen... ensam med alla är inte lätt... den minsta når forfarande dåligt över att han gick...

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 4 Dec 07:41
    #9

    Nu är jag kvinnan i förhållandet och jag är i liknande sits som din sambo. Mina känslor har försvunnit, jag älskar honom gränslöst men jag är inte kär längre. Jag velar fram och tillbaka om jag ska flytta eller fortsätta kämpa.

    MEN, under tiden jag funderar kan jag inte leva på som vanligt. Jag har många gånger känt att jag vill ha sex med honom men jag hejdar mig. Dels kan jag inte utnyttja honom på det sättet när mina känslor är borta, och dels tänker jag på vilka signaler det sänder till honom. Jag kan inte ha sex med honom ena dagen och dagen efteråt gråta för att jag inte vet om vi ska fortsätta leva ihop.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 08:06
    #10

    Tack för att du skrev.

    Men känner du att du kan ha sex med honom? Lugga & mysa & skratta & hålla om, gosa & pussas. Vill du det ändå?

Svar på tråden Har han verkligen inga känslor?