• Äldre 4 Dec 10:20
    315 visningar
    4 svar
    4
    315

    Vecka 25 och redan 15 kg plus

    Är i vecka 25 och ställde mig på vågen i helgen för första gången sedan jag plussade och fick veta att jag redan gått upp 15 kg. Kändes väldigt trist. Jag vill verkligen inte hetsa och fattar att barnet som växer i mig är viktigare än siffran på vågan - men fortfarande - jag vill inte ha en övervikt och det känns som att det sliter onödigt mycket på kroppen.

    Jag har absolut inte för avsikt att banta, men tänker att jag förhoppningsvis kan bromsa viktuppgången om jag lägger om min kosthållning till en mer hälsosam stil. Har blivit 6-8 skivor bröd om dagen och mycket "unnande" varje dag fram till nu.

    Ville bara vädra detta med någon/några och förhoppningsvis få några kloka tankar (dvs inte massa förmaningar).

  • Svar på tråden Vecka 25 och redan 15 kg plus
  • Äldre 4 Dec 10:23
    #1

    Frugan gick upp masssssor hon skulle va glad om det bara var 15 kilo, tror det var närmare det dubbla, vissa går upp massor, hennes väninna gick knappt upp någonting och de åt och rörde på sig lika mycke, men hon var inte glad alls åt detta, hon hatade det snarare

    Men hon tappade allt på mindre än ett halvår efter födseln

  • Äldre 4 Dec 10:45
    #2

    Själv vägde jag plus 23 kilo när jag kom hem från BB, tappade allt utom tre kilo på mindre än två månader och de sista tre försvann när jag började jobba (och slutade amma)

  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 4 Dec 17:59
    #3

    Jag har också gått upp 15kg och är i v25. Jag är nätt som person men som gravid lägger jag på mig stadigt. Förra graviditeten landade på nästan 30kg +. Vägde 50kg/163cm vid start :)

  • Äldre 16 Jan 10:42
    #4

    Hejsan!

    Jag är i vecka 29 och har redan gått upp cirka 20 kg. Fick panik när BM sa detta men har försökt lugna ner mig själv och ska nu fokusera på att lägga på mig minimialt om ens något! Tycker jag har varit försiktig med onyttigheter men tydligen inte tillräckligt. Förvånad

    Hur har det gått för dig som startade tråden? det är ju några veckor sedan du skrev inlägget nu?

Svar på tråden Vecka 25 och redan 15 kg plus