• LinaLinnea

    När visar CB digital 3+?

    Jag tog ett CB digital igår då jag bör ha varit i vecka 4+6 enligt ÄL eller i vecka 5+0 enligt senaste mens. 

    Fick GRAVID 3+ som svar på testet (morgonurin)
    Stämmer detta verkligen eller är det inte lite snabbt att få 3+ redan?

    Eller så missförstår jag hur testet fungerar :I 

  • Svar på tråden När visar CB digital 3+?
  • Anonym (A)

    3+ veckor från befruktning. Så alltså från ca. 5+0.

  • LinaLinnea
    Anonym (A) skrev 2018-12-04 11:41:02 följande:

    3+ veckor från befruktning. Så alltså från ca. 5+0.


    enanna skrev 2018-12-04 11:42:05 följande:

    Jepp, omkring 5+0, så helt rätt :)


    Ok! Så bra :) Trodde att det skulle visa 2-3 vid detta laget, men det kanske slår över till 3+ precis i slutet av v 5 -början av v 6

  • Anonym ())(()
    LinaLinnea skrev 2018-12-04 11:49:02 följande:
    enanna skrev 2018-12-04 11:42:05 följande:

    Jepp, omkring 5+0, så helt rätt :)


    Ok! Så bra :) Trodde att det skulle visa 2-3 vid detta laget, men det kanske slår över till 3+ precis i slutet av v 5 -början av v 6

    Det kan ju också vara så att du blev befruktad (hade ägglossning) tidigare än du tror och att du redan är i vecka 5+. Det hände i alla fall mig vid min nuvarande graviditet.

    Jag hade min senaste mens den 27 juli och trodde att jag hade ägglossning kring den 10e augusti (14 dagar senare) eftersom min menscykel är cirka 28 dagar.

    Jag väntade alltså mens igen den 24e augusti, som uteblev. Ett par dagar senare tog jag digitalt som redan visade 2-3 veckor. När jag sedan fick befruktningen daterad på två olika ultraljud så visade de båda att jag blivit befruktad den 3e augusti (endast en vecka efter sista mensens första dag) och inte den 10e som jag trott.
  • LinaLinnea
    Anonym ())(() skrev 2018-12-04 13:43:35 följande:
    Det kan ju också vara så att du blev befruktad (hade ägglossning) tidigare än du tror och att du redan är i vecka 5+. Det hände i alla fall mig vid min nuvarande graviditet.

    Jag hade min senaste mens den 27 juli och trodde att jag hade ägglossning kring den 10e augusti (14 dagar senare) eftersom min menscykel är cirka 28 dagar.

    Jag väntade alltså mens igen den 24e augusti, som uteblev. Ett par dagar senare tog jag digitalt som redan visade 2-3 veckor. När jag sedan fick befruktningen daterad på två olika ultraljud så visade de båda att jag blivit befruktad den 3e augusti (endast en vecka efter sista mensens första dag) och inte den 10e som jag trott.
    Hmm ok! Så kan det ju säkert vara i vissa fall. Jag tog ÄL-test (både stickor och CB digital) som visade en tydlig stegring samt glad gubbe den 13/11 och sen gjorde jag gravtest som visade väldigt svagt plus för att sedan stegra (stickor). 

    Så i mitt fall så pekar allt på att befruktningen bör ha ägt rum den 13/11 vilket gör mig lite fundersam över att jag fick 3+ på CB digital i vecka 4+6 eller 5+0. 
  • Anonym ())(()
    LinaLinnea skrev 2018-12-04 13:53:15 följande:
    Hmm ok! Så kan det ju säkert vara i vissa fall. Jag tog ÄL-test (både stickor och CB digital) som visade en tydlig stegring samt glad gubbe den 13/11 och sen gjorde jag gravtest som visade väldigt svagt plus för att sedan stegra (stickor). 

    Så i mitt fall så pekar allt på att befruktningen bör ha ägt rum den 13/11 vilket gör mig lite fundersam över att jag fick 3+ på CB digital i vecka 4+6 eller 5+0. 
    Om du blev befruktad 13/11 så bör CB digital visa 3+ från 4/12 (dvs 3 veckor senare). Nu fick du 3+ en dag tidigare än så. HCG-värdena är ju ungefärliga och kan variera mycket från person till person. Inget konstigt alls att du fick 3+ en dag tidigare. 
Svar på tråden När visar CB digital 3+?