• Anonym (Kaffedraken)

    GRAVID????



    Jag och min fästman håller just nu på med en utredning då vi har fått 4 missfall på kort tid. Min svärmor arbetar som uska på förlossningen och gav mig två gravtester förra månaden.

    Igår så var jag på BIM-5 och tog det sista testet för skoj skull. Kollade resultatet efter ett tag och det såg negativt ut , kaaaanske ett svagt streck (önskar tänk). På testet inne i badrummet och sedan när jag kom in igen ca 1tim 40min senare så var det ett starkt streck:o vet att man inte ska läsa efter tiden MEN har någon varit med om att man har fått ett sånt här starkt streck och INTE varit gravid ?

    Ska testa igen i morgon (ons).

    Tacksam för svar <3
  • Svar på tråden GRAVID????
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har fått sånt streck efter attt tiden gått ut och jag va inte gravid. Du måste kolla testet innan tiden går ut annars är det ogiltigt och kan ge missvisande resultat.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag testade och fick negativt så jag gick därifrån. 2 timmar senare kom jag tillbaka (långt efter tidsramen alltså) och då fanns det två tydliga streck. Jag var gravid.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Busarew skrev 2018-12-04 13:41:29 följande:
    Inte om hon inte fick plus inom den angivna tiden så är hon inte gravid oavsett vad det visar efter den tiden.
    Det kan hon absolut visst vara.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Busarew skrev 2018-12-04 13:54:37 följande:
    Nej. Det står även i bruksanvisningarna på graviditetstest att man kan få ett extra streck som är missvisande efter att tiden gått ut. Det finns en anledning till att testen måste läsas inom en viss tid
    Jo, det kan hon. Jag har själv varit med om detta och jag var definitivt gravid. Att man KAN få missvisande resultat efter att tiden gått ut (har dock personligen aldrig varit med om det) betyder inte att det alltid är så. Ett positivt resultat efter tidsramen kan absolut vara ett äkta plus.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Busarew skrev 2018-12-04 14:15:50 följande:
    Då måste det varit precis när tiden gick ut eller strax efter? För man kan inte läsa av en sticka efter nästan 2 timmar och få ett korrekt resultat. Mina negativa stickor har alltid fått ett extra steck när det gått så lång tid och jag va inte gravid någon av gångerna. Jag tror inte att ts är gravid
    När testet blev positivt har jag ingen aning om, eftersom jag som sagt lämnade det när det visade negativt. Jag har för övrigt aldrig någonsin fått ett positivt streck, vare sig inom eller utanför tidsramen, om jag inte varit gravid. Så hur du kan få det på varje test känns väldigt märkligt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Orangebeans skrev 2018-12-04 14:20:31 följande:

    När testet blev positivt har jag ingen aning om, eftersom jag som sagt lämnade det när det visade negativt. Jag har för övrigt aldrig någonsin fått ett positivt streck, vare sig inom eller utanför tidsramen, om jag inte varit gravid. Så hur du kan få det på varje test känns väldigt märkligt.


    här får du lite information om hur ett graviditetstest fungerar :

    En låg hCG-koncentration kan leda till att en svag linje framträder i testlinjeområdet (T) efter en längre tid.

    Tolka inte resultatet efter 10 minuter.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Busarew skrev 2018-12-04 14:27:53 följande:

    Tydligare bild


    Jo tack, jag vet hur graviditetstest funkar. Jag har tagit väldigt många genom åren.
Svar på tråden GRAVID????