• Äldre 4 Dec 18:01
    792 visningar
    6 svar
    6
    792

    Ivf problem med celldelning

    Hej alla tappra IVFare där ute.

    Vi har just gjort första IVF försöket och fick besked att alla 10 befruktade ägg stannat av innan dag 5. Någon där ute som varit med om samma sak? Har det vid nästa försök sett annorlunda ut eller har ni fått samma resultat då? Så nytt för mig detta med IVF. Känns snopet och jobbigt att inte ett enda embryo klarade sig

  • Svar på tråden Ivf problem med celldelning
  • Äldre 5 Dec 21:01
    #1
    Lovisen82 skrev 2018-12-04 18:01:56 följande:

    Hej alla tappra IVFare där ute.

    Vi har just gjort första IVF försöket och fick besked att alla 10 befruktade ägg stannat av innan dag 5. Någon där ute som varit med om samma sak? Har det vid nästa försök sett annorlunda ut eller har ni fått samma resultat då? Så nytt för mig detta med IVF. Känns snopet och jobbigt att inte ett enda embryo klarade sig


    Jag beklagar att alla era embryon dog innan dag 5.

    Det jag kan föreslå är att du frågar dina läkare om du kan få byta medicin till nästa försök, vissa kvinnor svarar bättre på Menopur, andra bättre på Gonal-f.

    Vidare skulle jag också föreslå att ni ser till att mannen får göra Spermieanalys med Morfologi, morfologin är viktigaste delen, då tittar man på spermiernas utseende, hur många som har för stort huvud, för litet huvud, för kort svans etc. Minst 4% måste vara normala.

    Eller ännu hellre att ni tar er utomlands och gör Sperm dna fragmantationstest, det är det bästa spermatestet, för även spermier som ser normala ut i mikroskåp kan ha dnafel, men det kan man inte testa för i Sverige, endast utomlands. min man gjorde det testet hos Avaclinic i Riga.

    Hoppas det går bättre för er nästa gång.
  • Äldre 5 Dec 22:19
    #2

    Tack för ditt svar????????ska absolut kolla upp detta!

  • Äldre 5 Dec 22:24
    #3

    UndrandeSökare, vet inte varför min emoji blev massa frågetecken. Tack för ditt svar, ska fråga om medicinbyte.

  • Äldre 12 Dec 10:29
    #4

    Hej

    Hålker med tidigare förslag. Byte av med kan påverka. Något jag läste o som vi gjort är att äta q10 (båda parter i relativt högdos) innan behandling o minst till plock. Sägs kunna påverka celldelning. Vi har ett barn o gravid igen, båda via ivf (menopur).. flera år av försök o ett drygt år m ivf försök innan dottern blev till.

    Styrkekram

  • Äldre 6 Feb 10:27
    #5

    Tack för svar????ska kolla om vi kan byta medicin om det inte funkar på andra försöket. Q10 lät ju också intressant????

  • Äldre 6 Feb 10:49
    #6
    Lovisen82 skrev 2019-02-06 10:27:28 följande:

    Tack för svar????ska kolla om vi kan byta medicin om det inte funkar på andra försöket. Q10 lät ju också intressant????


    Man ska ta högdos av Q10 Ubiquinol (den är den aktiva varianten), säljs på internet. Inte Ubiquinon som säljs av svensk hälsokost Jag köpte det på en amerikansk hemsida. www.Bigvits.com köpte jag Ubiquinol ifrån.

    Jag testade först Munkpeppar (Agnus Castus) från Gravidkollen, sen hög dos Ubiquinol och dhea, men inget av det hjälpte tyvärr för mig. Vi reste sen till Riga och gjorde Sperm dna fragmentationstest (finns ej i Sverige), och det visade sig att det fanns både dnafel och fragmentationsfel så spermadonation var enda alternativet. Så det är inte säkert att det är äggen som är problemet, det kan vara spermierna, (eller båda).
Svar på tråden Ivf problem med celldelning