• Mammalivet93

    Hjälp mig hur får man tillbaka sexlusten efter en graviditet

    Hej nu behöver jag verkligen hjälp. Alla hjälpande tips mottagets ska ni veta

    Innan jag och min sambo fick barn Så hade vi ett super bra sexliv.

    I Februari 2018 så fick vi vårat första barn. Under hela graviditeten så hade jag en tappad sexlust. Vilket som var super jobbigt. Både jag och min sambo hoppades på att den skulle komma tillbaka. Efter vi hade fått barn Och vist blev det bättre jag fick lite mer sexlust. Men ändå inte sammma sexlust som jag hade innan jag blev gravid

    Trots detta så bestämde vi tillsammans. Att vi ville ha ett barn till Och vi hoppades på att jag så snart som möjligt skulle bli gravid igen. Dels för att det passade oss så bra. Och dels för att vårt första barn skulle få ett syskon

    Ett par månader senare så visade graviditetstestet att jag var gravid igen. Och jag och min sambo blev otroligt lyckliga över detta

    Den 15 Februari nu fyller vårt första barn 1 år. Och den 12 Februari 2019 nu så är vårat andra barn planerat att komma

    Nu behöver jag alla tips på hur man kommer tillbaka till ett bra sexliv efter en graviditet. Jag vill så otroligt gärna hitta tillbaka till lusten. Och slippa känna mig som en tråkig mamma. Just nu har min sambo betydligt större sexlust än mig. Vilket som känns riktigt jobbigt. Pågrund av att jag har en sån minskad sexlust. Samtidigt som jag så gärna vill komma tillbaka till det sexet vi hade innan jag blev gravid. Vi kanske aldrig kommer tillbaka till det sexlivet som vi hade innan jag blev gravid. Och det känns helt okey Men nu behöver jag alla tips jag kan får. Hur vi kan jobba tillbaka till ett ganska bra sexliv. Och framför allt hur jag får tillbaka min lust. Känner mig otroligt stressad av att min lust knappt finns längre. Vilket som bara gör det ännu mer jobbigt.

    Som jag skev i början alla tips är väldigt värdefulla. Så kom med så många tips ni kan.

    Mvh en tråkig mammma

Svar på tråden Hjälp mig hur får man tillbaka sexlusten efter en graviditet