• Anonym (Tomat­)
    Äldre 4 Dec 21:14
    376 visningar
    12 svar
    12
    376

    Hur komma överens

    Är mitt i en separation och känner att denna är påväg att bli ful och smutsig, inte alls som jag tänkt mig, även om jag förstår att det är väldigt vanligt.

    Saken är att jag har länge haft tankar på att det kanske inte är helt rätt detta, vi har glidit ifrån varandra under en längre tid. Inte haft närkontakt och beröring på länge, sexet har funnits och varit bra, inte så ofta kanske.

    Men till saken hör att mina känslor är som tomma, jag känner inte för honom längre mer än som en väldigt fin människa som jag bryr mig väldigt mycket om. Och främst för vårt barn skull, vill jag ha en fin och bra relation med honom. Han börjar nu bli elak och kontrollerande, (absolut inte på ett aggressivt vis) mer som att han är kränkt och besviken på mig, jag köper hela tiden situationen för att behålla friden i hemmet. Jag tar på mig att det är mitt fel att vi separerar, det är ju mina känslor som är tvivelaktiga till vår relation. Jag känner mig ganska lugn och kontrollerad, spårar inte ur och handlar i affekt. Men han vill få mig till att jag måste vara psyksjuk för att jag vill lämna honom, känns rätt desperat från hans sida, då jag är ganska trygg och personligt medveten om mig själv och Mina känslor.

    Som han gör nu förstör han våran vänskap, han förstör all min tillit till han som person och snart får han mig och lämna hemmet i ren desperation. Vilket är det sista jag vill, med tanke på vårt barn.

    Han förföljer allt jag gör i hemmet, är jag glad då vill jag laga relationen eller så psykar jag honom, är jag tyst eller låg då är jag psyksjuk eller har grava psykiska problem. Han är alltså en snäll och vänlig person, men känner att det kommer upp desperata och riktigt fula sidor i detta. Vet inte längre hur jag ska bemöta honom, jag börjar se honom som jobbig och lite otäck nu. Den där snälla som jag alltid tyckt bra om, är som bortblåst och nu vet jag inte ens om vi kommer kunna vara vänner någonsin. Relationen ska inte lagas från min sida. Jag vill bara kunna bemöta honom och behålla friden i hemmet.

    Ett tips eller råd mottages tacksamt.

  • Svar på tråden Hur komma överens
  • Anonym (Tomat­) Trådstartaren
    Äldre 7 Dec 12:22
    #5

    Tack snälla för alla era svar. Jag har en lösning i sikte, känner själv att det tar enormt på mitt mående att ha det så här, ser även att han mår dåligt av att se mig varje dag.

  • Anonym (Tomat­) Trådstartaren
    Äldre 7 Dec 12:38
    #7
    Anonym (Fyfan) skrev 2018-12-07 12:34:57 följande:

    Det är inte han som gör fel, utan du. Du har valt den här mannen och du har bildat familj med honom. Nu, för att känslorna inte är som de en gång var, ska du dumpa honom och trasa sönder både hans och ditt barns familj. Samma sak kommer du sen göra med nästa man du blir tillsammans med. Det är så fruktansvärt vidrigt, äckligt och egoistiskt beteende för du är totalt inkapabel till lojalitet och livslångt förhållande. Men du är i gott sällskap med alla andra dekandenta människor som håller på så här idag och ger varandra en klapp på axeln och försökrar att det är ett helt okej beteende. Fyfan vad glad jag är att jag är singel och slipper sånna som dig. Jag ska skaffa barn på egen hand för annars kan man ju garantera att om x-antal år så kommer mina barn tas ifrån mig på halvtid.


    Vilket patetiskt skitsnack, lev i den tron du, det gör inte jag!
Svar på tråden Hur komma överens