• K Kalle

    Vegetarisk "sill"?

    Jag älskar sill men får besök av vegetarian (inte vegan) i jul. Jag gillar att testa nya grejor och det verkar som att aubergine är det bästa sillsubstitutet. Stämmer det? Hur får man då aubergine att bli så "sillig" som möjligt?

    Det finns kanske ett grundrecept man kan använda och sedan utgå från de vanliga recepten jag har på senapssill, vitlökssill mm?

  • Svar på tråden Vegetarisk "sill"?
  • sextiotalist

    En vegan gjorde "sill" på aubergine och den var väldigt lik konsistensen på sill, sedan lyckades hon även med inläggningen, så ja, det var helt OK (fast inte som riktig sill, men det var en favoritinläggning så jag tyckte om det)

  • Meriall

    Tofusill är inte bra, smakar brödigt. Däremot var vegsillen gjord på shiitake rätt okej om man vill köpa färdig.

  • K Kalle

    Jag brukar göra egen sill till jul så jag tänkte göra även denna själv. Måste inte vara havrefraiche och liknande eftersom gästen inte är vegan utan bara vegetarian.

    Jag har sett lite olika recept. Jag undrar vilket som ger mest "sillkänsla". Tänkar att även de andra gästerna bör kunna gilla den.

Svar på tråden Vegetarisk "sill"?