• Anonym (L)
    Äldre 5 Dec 13:21
    1454 visningar
    84 svar
    -1 +1
    84
    1454

    Min ex-fru och mamman till mitt barn är aktiv på Bodycontact.

    Min före detta fru samt mamma till vårat gemensamma barn har en profil på Bodycontact, vilket jag fick reda på igår.

    Min ex-fru har en nästan unik tatuering på en kroppsdel. som tydligen finns med på en av bilderna och på så sätt har minst en person kunnat härleda den till henne och nu går snacket om att hon söker sex på nätet. 

    Vet inte vad som står i hennes text på sidan.

    En nära vän fick höra detta och berättade det för mig sent igår.

    Känner mig helt ställd och har panik inför vad som kan hända om nyheten sprider sig till sonens skola skola, fotbollslag osv. Kommer inte dröja länge innan någon frågar mig vad mitt ex håller på med.

    Värst är naturligtvis om barnet får lida för detta. 

    Vet inte om och isåfall hur jag ska agera kring detta.

    Söker endast kloka råd.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Min ex-fru och mamman till mitt barn är aktiv på Bodycontact.
  • Anonym (hur)
    Äldre 6 Dec 14:15
    #72
    +1
    Anonym (Eh?) skrev 2018-12-06 14:00:25 följande:
    Det är inte mammans eventuella medlemskap på BC som skadar barnen - inga barn lär vara medlemmar på BC och de kan därför inte se bilderna. Det som skadar barnen är att vuxna runt dem inte kan acceptera att en skild kvinna med barn har ett sexliv och därför skvallrar. De borde verkligen skämmas!
    EXAKT!
    taquine skrev 2018-12-06 13:39:20 följande:
    Håller faktiskt med dig där. Tror ingen missunnar ts ex att knulla och ha ett sexliv inte ens ts själv.Men finns ungar med i bilden får man ha lite j'ävla fingertoppskänsla.Ts ex kanske bor i en liten håla på vischan där största nöjet är att skvallra och snacka skit om andra, då kan sådant här till syvende och sist gå ut över ungarna . Tyvärr....

    Tror faktiskt att det är precis det det här handlar om: exet och andra i omgivningen missunnar mamman att knulla och stör sig på att hon aktivt söker sexpartners. Exet lägger sig i hennes sexliv för att det stör honom att hon har sex med nån annan och att hon är kvinna och har sex.

    Till syvende och sist så går det inte alls ut över ungarna om vuxna kan bete sig som folk och låta bli att skvallra om sånt de inte har med att göra.
  • Anonym (t)
    Äldre 6 Dec 14:33
    #73

    Tala lugnt och sansat om för henne att hon blivit igenkänd.
    Sedan kan du inte göra mer än att hoppas på att hon istället använder bilder där hon inte blir igenkänd.
    Du kan inte stoppa henne från att ha ett sexliv dock.

  • Äldre 6 Dec 14:42
    #74
    Anonym (t) skrev 2018-12-06 14:33:52 följande:

    Tala lugnt och sansat om för henne att hon blivit igenkänd.
    Sedan kan du inte göra mer än att hoppas på att hon istället använder bilder där hon inte blir igenkänd.
    Du kan inte stoppa henne från att ha ett sexliv dock.


    Varför upprepa (du o många andra) ett sådant begrepp trots att TS har sagt sedan första inlägget att han har INGET EMOT MED ATT HON BEJAKAR SIN SEXUALITET?

    vad triggar det dig att skriva det jag fetstilade ?
  • Äldre 6 Dec 15:36
    #75
    Anonym (hur) skrev 2018-12-06 14:15:42 följande:

    EXAKT!Tror faktiskt att det är precis det det här handlar om: exet och andra i omgivningen missunnar mamman att knulla och stör sig på att hon aktivt söker sexpartners. Exet lägger sig i hennes sexliv för att det stör honom att hon har sex med nån annan och att hon är kvinna och har sex.

    Till syvende och sist så går det inte alls ut över ungarna om vuxna kan bete sig som folk och låta bli att skvallra om sånt de inte har med att göra.


    Problemet är ju att vuxna faktiskt skvallrar och det riskerar att gå ut över barnen.
  • Anonym (Eh?)
    Äldre 6 Dec 15:41
    #76
    +1
    Kermit1561 skrev 2018-12-06 15:36:38 följande:
    Problemet är ju att vuxna faktiskt skvallrar och det riskerar att gå ut över barnen.
    Det är de skvallrande vuxna som är problemet och inte kvinnan. Jag undrar fortfarande varför det inte skvallras om den som sett henne på BC. Den personen har ju själv ett medlemskap där (och är personen singel eller gift?).
  • Äldre 6 Dec 15:54
    #77
    Anonym (Eh?) skrev 2018-12-06 15:41:15 följande:
    Det är de skvallrande vuxna som är problemet och inte kvinnan. Jag undrar fortfarande varför det inte skvallras om den som sett henne på BC. Den personen har ju själv ett medlemskap där (och är personen singel eller gift?).
    Vet du om att det inte skvallras om den personen som sett henne på BC ,eller är det något du hittat på själv?
    Goodness me
  • Äldre 7 Dec 12:53
    #79
    Anonym (Eh?) skrev 2018-12-06 15:41:15 följande:

    Det är de skvallrande vuxna som är problemet och inte kvinnan. Jag undrar fortfarande varför det inte skvallras om den som sett henne på BC. Den personen har ju själv ett medlemskap där (och är personen singel eller gift?).


    Javisst men även om det är en vuxen som gör fel och skvallrar så riskerar det att gå ut över barnen. Och att de riskerar att drabbas är det stora problemet.
  • Anonym (L) Trådstartaren
    Äldre 7 Dec 13:10
    #80

    Ett generellt svar:

    1) Bryr mig inte om on hon ligger med 3 män om dagen, har inte jag att göra med.

    2) Har skrivit ett vänligt mail till henne och förklarat hur jag ser på saken.

    3) Det enda som är viktigt nu är vårt gemensamma barn. Ni som har barm vet att barnen ofta får reda på det som föräldrarna pratar om och därav min oro.

    4) Begriper att Familjeliv är som Flashback där man gärna skriver "sjuka" svar även om ämnet är allvarligt.

    Tänk om ett eget barn skulle får höra att sin pappa eller mamma gjort något som kan skada barnen.

    Har detta och annat att tänka på, skriver mer i nästa vecka.

    Tack till er som visat förståelse.

  • Anonym (Va)
    Äldre 7 Dec 17:10
    #80
    Anonym (Idioti) skrev 2018-12-05 13:38:25 följande:

    DÅ är det för sent och skadan redan skedd. Tänk efter lite va.


    Man kan inte lösa ett problem innan det är ett problem. Hon har rätt till ett liv.
  • Äldre 7 Dec 20:07
    #81
    Anonym (Va) skrev 2018-12-07 17:10:27 följande:

    Man kan inte lösa ett problem innan det är ett problem. Hon har rätt till ett liv.


    Fast det är ju precis det man kan.
  • Anonym (Va)
    Äldre 10 Dec 11:11
    #82
    Anonym (Eh?) skrev 2018-12-06 14:00:25 följande:

    Det är inte mammans eventuella medlemskap på BC som skadar barnen - inga barn lär vara medlemmar på BC och de kan därför inte se bilderna. Det som skadar barnen är att vuxna runt dem inte kan acceptera att en skild kvinna med barn har ett sexliv och därför skvallrar. De borde verkligen skämmas!


    Exakt!
  • Anonym (Va)
    Äldre 10 Dec 11:15
    #83
    +1
    Kermit1561 skrev 2018-12-07 20:07:08 följande:

    Fast det är ju precis det man kan.


    Men det är inget problem. Hennes medlemskap på sidan är inget problem och det skadar inte barnet.

    Problemt uppstår om vuxna människor inte kan hålla tyst utan måste skvallra om vad andra gör och det tillslut nåt barnet på ett negativt sätt. Men det är inte ex fruns fel, det är folken som skvallrars fel.
  • Äldre 10 Dec 12:33
    #84
    -1
    Anonym (Va) skrev 2018-12-10 11:15:53 följande:
    Men det är inget problem. Hennes medlemskap på sidan är inget problem och det skadar inte barnet.

    Problemt uppstår om vuxna människor inte kan hålla tyst utan måste skvallra om vad andra gör och det tillslut nåt barnet på ett negativt sätt. Men det är inte ex fruns fel, det är folken som skvallrars fel.
    Det kan ju bli problem för barnen om det skvallras och alltså bör man som förälder skydda sina barn från skvaller, det enda sättet man kan göra det på är att undvika att göra sånt det skvallras om. 

    Att säga att det är de som skvallrar som gjort fel hjälper ju inte barnen på nått sätt. 

    På samma sätt ser man till att ungarnas cyklar har lås trots att det är de som stjäl cyklar som gör fel.
Svar på tråden Min ex-fru och mamman till mitt barn är aktiv på Bodycontact.