• Anonym (city girl)
    Äldre 5 Dec 15:12
    4257 visningar
    105 svar
    +1
    105
    4257

    Hur många sexpartners är egentligen för många?

    Om man har en ny sexpartner om året? Månaden? Veckan? Är man singel länge och är sexuellt aktiv så går det fort upp i både en och två hundra partners. En ny i månaden i 10 år så är du redan där. En ny i veckan så tar det bara mindre än 2 år att komma över hundra.

    Varför anses det så fult, särskilt för kvinnor, att ha en man i månaden under 10 års tid? För tro att alla som dömer bara reagerar på hur många och inte över hur lång tid.

  • Svar på tråden Hur många sexpartners är egentligen för många?
  • Anonym (Jk)
    Äldre 8 Dec 13:24
    #90
    +1
    Anonym (anonymm) skrev 2018-12-07 22:15:55 följande:

    Man är inte alla avundsjuk om någon ligger med många. Då kan man väl isåfall lika gärna göra det själv med. Jag tycker det är äckligt och oansvarigt.


    Vissa individer kan absolut vara avundsjuka , men inte alla .

    Det finns en del bittra män på FL som ständigt blir nobbade och skriver otrevliga saker om kvinnor...

    De är nog avundsjuka.

    Det är få kvinnor som är avundsjuka. Det svåra är inte att hitta sexpartner för en kvinna utan att slippa alla påstridiga män.

    Eller att hitta någon för en lång och lycklig förhållande.
    Gräsroten skrev 2018-12-07 14:29:00 följande:

    Skit i vad andra tycker, och se till att du trivs själv! Dom är bara avundsjuka på dig!


  • Äldre 8 Dec 14:17
    #91
    +1
    Anonym (anonymm) skrev 2018-12-07 22:15:55 följande:
    Man är inte alla avundsjuk om någon ligger med många. Då kan man väl isåfall lika gärna göra det själv med. Jag tycker det är äckligt och oansvarigt.

    Så äckligt och oansvarig så att du vill trycka ned som inte delar din syn på sex?
    Eller på andra sätt få dom och sluta och genom använda diverse nedsättande ord och andra hanteringar för att forcera på dom din moral.


    Vart får man den hybrisen att man tror man äger andras sexualitet på detta viset?


    Jo, man är avundsjuk eller har andra problem med sig själv som triggar ett sådant beteende som gör att man så gärna sparkar på de som har sex mer än du.
    Finner det sjukt att man anser sig ha den rätten?

    Varför är du inte glad för dom att de lever ett liv med sex de gillar, så kan du leva ditt liv med den sex du gillar.


    hur många meter var det?
  • Äldre 8 Dec 14:19
    #92
    Anonym (Jk) skrev 2018-12-07 14:08:42 följande:
    Håller med.
    Det är oftast olyckliga människor som måste trycka ner andra.

    Och inte kan inte skilja mellan personliga preferenser och någon slags allmän sanning om hur många folk ska ha sex med.

    Finner det sjukt att man kan bete sig så illa mot andra människor, och detta pga egen "moral" som ska forceras på dom.
    Sexualfrihet är bara ett skämt så länge dessa personer existerar med denna "åsikt".


    hur många meter var det?
  • Anonym (Jk)
    Äldre 8 Dec 14:51
    #93
    klyban skrev 2018-12-08 14:19:07 följande:

    Finner det sjukt att man kan bete sig så illa mot andra människor, och detta pga egen "moral" som ska forceras på dom.

    Sexualfrihet är bara ett skämt så länge dessa personer existerar med denna "åsikt".


    Absolut och det finns människor med lika vidriga människosyn och åsikter på båda sidorna.

    Hitta på negativa saker om människor baserad på deras sexliv är lika illa , oavsett personen har ? för mycket ? eller ? för lite ? sex ? för många / för få ? partners enligt vissas smak.
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 8 Dec 15:10
    #94
    +1
    Anonym (anonymm) skrev 2018-12-07 22:15:55 följande:
    Man är inte alla avundsjuk om någon ligger med många. Då kan man väl isåfall lika gärna göra det själv med. Jag tycker det är äckligt och oansvarigt.
    På vilket sätt är det oansvarigt att ha  sex så ofta man vill så länge man skyddar sig och andra mot graviditet och sjukdomar.
  • Anonym (´´´´´­´´´´´´­´´´´´´­´´´)
    Äldre 8 Dec 16:07
    #95

    Varför inte bara acceptera att vi tycker olika och att lika barn leka bäst?

    De som har en stor öppenhet när det kommer till sex, vad man gjort och med hur många... fine, ni är uppenbarligen en del och ni ser inget problem. Underbart, fortsätt med varandra. Toppen!

    Och så finns vi som inte "hoppar i säng" med kreti och pleti. Vi som ser sex som något speciellt och vackert som man delar med den man, kanske inte måste älska, men iaf har starka känslor för.
    Vi ligger inte med någon enbart pga kåthet för vi har en annan moral än er.
    Och då är det väl bättre att vi söker varandra?

    Jag dömer ingen, alla gör som de vill. Men, jag vill inte ha en partner som "knullat runt". Jag vill inte ha en partner som haft 20, 30....50 eller 100 sexpartners.
    Anledningen är att det är motbjudande. För MIG.

    JAG väljer partner efter mina premisser och enligt mina krav och önskemål. Precis som DU.
    Och de må vara olika men vi båda har rätten på vår sida.

  • Anonym (anony­mm)
    Äldre 8 Dec 17:47
    #96
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-08 15:10:34 följande:

    På vilket sätt är det oansvarigt att ha  sex så ofta man vill så länge man skyddar sig och andra mot graviditet och sjukdomar.


    Jag tycker det bara så låt mig göra det. Jag ser det som en fin grej. Tyvärr har jag också gjirt misstaget att försöka vara som många andra att ligga utan känslor vilket jag skäms för idag och ångrar. För det var inte sån jag var egentligen. Men jag vet varför jag gjorde så. mådde dåligt och har osäker. Så det gör inget. Men det är vad jag tycker. Varflr ska folk ens ifrågasätta det.
  • Anonym (´´´´´­´´´´´´­´´´´´´­´´´)
    Äldre 8 Dec 17:49
    #97
    Anonym (anonymm) skrev 2018-12-08 17:47:26 följande:
    Jag tycker det bara så låt mig göra det. Jag ser det som en fin grej. Tyvärr har jag också gjirt misstaget att försöka vara som många andra att ligga utan känslor vilket jag skäms för idag och ångrar. För det var inte sån jag var egentligen. Men jag vet varför jag gjorde så. mådde dåligt och har osäker. Så det gör inget. Men det är vad jag tycker. Varflr ska folk ens ifrågasätta det.
    Stå för den du är, skit i dem som dömer.
    Alla gör misstag, så länge vi lär av dem så är det ok.
  • Äldre 8 Dec 18:38
    #98
    Anonym (´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´) skrev 2018-12-08 16:07:03 följande:
    Varför inte bara acceptera att vi tycker olika och att lika barn leka bäst?

    De som har en stor öppenhet när det kommer till sex, vad man gjort och med hur många... fine, ni är uppenbarligen en del och ni ser inget problem. Underbart, fortsätt med varandra. Toppen!

    Och så finns vi som inte "hoppar i säng" med kreti och pleti. Vi som ser sex som något speciellt och vackert som man delar med den man, kanske inte måste älska, men iaf har starka känslor för.
    Vi ligger inte med någon enbart pga kåthet för vi har en annan moral än er.
    Och då är det väl bättre att vi söker varandra?

    Jag dömer ingen, alla gör som de vill. Men, jag vill inte ha en partner som "knullat runt". Jag vill inte ha en partner som haft 20, 30....50 eller 100 sexpartners.
    Anledningen är att det är motbjudande. För MIG.

    JAG väljer partner efter mina premisser och enligt mina krav och önskemål. Precis som DU.
    Och de må vara olika men vi båda har rätten på vår sida.

    Ge faan i att fråga då, och gå på vad som borde vara det viktigaste = att man passar ihop.


    hur många meter var det?
  • Anonym (´´´´´­´´´´´´­´´´´´´­´´´)
    Äldre 8 Dec 18:47
    #99
    klyban skrev 2018-12-08 18:38:27 följande:

    Ge faan i att fråga då, och gå på vad som borde vara det viktigaste = att man passar ihop.


    Läste du hela mitt inlägg innan du kommenterade?
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 8 Dec 19:00
    +1
    Anonym (anonymm) skrev 2018-12-08 17:47:26 följande:
    Jag tycker det bara så låt mig göra det. Jag ser det som en fin grej. Tyvärr har jag också gjirt misstaget att försöka vara som många andra att ligga utan känslor vilket jag skäms för idag och ångrar. För det var inte sån jag var egentligen. Men jag vet varför jag gjorde så. mådde dåligt och har osäker. Så det gör inget. Men det är vad jag tycker. Varflr ska folk ens ifrågasätta det.
    Hur vet du att mängder med människor ligger med andra utan just då den dagen ha känslor som gör att den vill ha sex? Ingen borde ligga med någon utan att vilja ligga just då och just med den personen
  • Anonym (anony­mm)
    Äldre 8 Dec 19:20
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-08 19:00:15 följande:
    Hur vet du att mängder med människor ligger med andra utan just då den dagen ha känslor som gör att den vill ha sex? Ingen borde ligga med någon utan att vilja ligga just då och just med den personen
    jag sa bara att sex ska vara med kärlek och något fint. och det håller jag fast vid. inget man bara gör för att.
  • Anonym (anony­mm)
    Äldre 8 Dec 19:20
    Anonym (´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´) skrev 2018-12-08 17:49:32 följande:
    Stå för den du är, skit i dem som dömer.
    Alla gör misstag, så länge vi lär av dem så är det ok.
    tack, jo jag försöker.
  • Anonym (Drive­r du?)
    Äldre 10 Dec 03:32
    Anonym (Jk) skrev 2018-12-07 08:22:17 följande:
    ?Hur kan jag skydda mig mot HPV?

    Kondom ger ett visst skydd mot HPV. Det skyddar inte till hundra procent eftersom viruset kan sitta på andra ställen än där skyddet sitter.?

    www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/HPV--vartvirus/

    Man kan fråga dig samma sak...

    Eller driver du?
    Å fan, ny info sedan jag gick i skolan eller senast läste om det. Får tacka dej så mycket. 

    (Om det inte är 1177 i själva verket som driver?Flört)
  • Anonym (Drive­r du?)
    Äldre 10 Dec 03:53
    Anonym (Driver du?) skrev 2018-12-10 03:32:18 följande:
    Å fan, ny info sedan jag gick i skolan eller senast läste om det. Får tacka dej så mycket. 

    (Om det inte är 1177 i själva verket som driver?Flört)
    Men samtidigt inget som jag bryr mej om särskilt mycket. Som en klok person skrev tidigare; det finns risker med allt. Man kan inte gå runt och vara rädd för livet hela tiden.
    Dessutom antar jag att kondom som skydd för hpv troligen är lika hög som p-piller är för oönskade graviditeter, inte hundra men så nära att man inte behöver bry sej allt för mycket.
    Men ja, det är sant att jag inte borde jag fara med osanningar även om det handlar om endast 0,7 procentenheter.. (nu kommer väl säkert någon att påpeka att jag har jävligt fel och ska ge fan i att håna och ljuga för andra då säkerheten för kondom mot hpv endast ligger på 98.9%Cool)
  • Anonym (Drive­r du?)
    Äldre 10 Dec 04:07
    Anonym (Driver du?) skrev 2018-12-10 03:53:34 följande:
    Men samtidigt inget som jag bryr mej om särskilt mycket. Som en klok person skrev tidigare; det finns risker med allt. Man kan inte gå runt och vara rädd för livet hela tiden.
    Dessutom antar jag att kondom som skydd för hpv troligen är lika hög som p-piller är för oönskade graviditeter, inte hundra men så nära att man inte behöver bry sej allt för mycket.
    Men ja, det är sant att jag inte borde jag fara med osanningar även om det handlar om endast 0,7 procentenheter.. (nu kommer väl säkert någon att påpeka att jag har jävligt fel och ska ge fan i att håna och ljuga för andra då säkerheten för kondom mot hpv endast ligger på 98.9%Cool)
    Dessutom har väl ingen sex med någon som har synliga vårtor på könet? Då är det ju självklart att det kan smitta eftersom att inte kondomen täcker möjliga vårtsmittade delar. Kanske kan låta som en bortförklaring just nu, men jag syftade faktiskt mest på cancerformen hpv. Vårt-hpv kallar jag fortfarande kondylom.
Svar på tråden Hur många sexpartners är egentligen för många?