• Grumpycavat

    Sluta röka och bli gravid - solskenshistorier tack!

    Hej, 

    Efter många års rökande (ca 12-13 år) Och många tappra försök att sluta har jag nu äntligen samlat kraft igen och är nu inne på mitt sista försök att sluta röka. Jag har som avsikt att aldrig röka igen!

    Jag och min sambo har försökt bli gravida i 1,5 års tid - utan resultat. 
    Jag har blivit mer och mer övertygad om att det har med min rökning att göra - och därför är det också min största motivation. 

    Min längtan efter barn! - Och den motivationen är mycket stark. 

    Så hit me - har någon en solskenshistoria gällande rökstopp och graviditet. 
    Hur lång tid efter rökstoppet blev ni gravida?

  • Svar på tråden Sluta röka och bli gravid - solskenshistorier tack!
  • Anonym (J)

    Blev gravid 3mån efter rökstopp, fick tyvärr MA men blev gravid på första försöket efter MA och det blev en bebis, vi hade försökt i över ett år innan jag slutade röka. Så svårt att säga om det var det, men jag tror ju det iaf Så heja dig, bästa jag gjort, kan inte ens förstå varför jag rökte, nu tycker jag det luktat päckel och är inte ett dugg sugen!

  • Grumpycavat
    Anonym (J) skrev 2018-12-06 14:58:52 följande:

    Blev gravid 3mån efter rökstopp, fick tyvärr MA men blev gravid på första försöket efter MA och det blev en bebis, vi hade försökt i över ett år innan jag slutade röka. Så svårt att säga om det var det, men jag tror ju det iaf Så heja dig, bästa jag gjort, kan inte ens förstå varför jag rökte, nu tycker jag det luktat päckel och är inte ett dugg sugen!


    Åh tack - detta var precis vad jag behövde höra just nu (Abstinensen är enorm för tillfället). 
    Använde du några hjälpmedel, eller slutade du tvärt?
  • Anonym (J)
    Grumpycavat skrev 2018-12-06 15:12:15 följande:

    Åh tack - detta var precis vad jag behövde höra just nu (Abstinensen är enorm för tillfället). 

    Använde du några hjälpmedel, eller slutade du tvärt?


    Jag läste faktiskt boken sluta röka av Allen Carr (tror jag det var) och på mig fungerade det faktiskt slutade tvärt utan några andra hjälpmedel efter jag läst boken.
  • Grumpycavat
    Anonym (J) skrev 2018-12-06 15:32:14 följande:
    Jag läste faktiskt boken sluta röka av Allen Carr (tror jag det var) och på mig fungerade det faktiskt slutade tvärt utan några andra hjälpmedel efter jag läst boken.
    Tack för svar. 
    Ah, jag har den boken hemma, läst den vid något tillfälle, men inte riktigt vågat mig på den igen. Ska kanske testa igen. :) 
  • Anonym (Fd rökare)

    Jag slutade röka och bytte rökningen mot korta raska promenader efter tips från BM. Blev helt otroligt gravid på andra ägglossningen. Jag tror inte att det var ett sammanträffande! Lycka till! Det är så värt det.

Svar på tråden Sluta röka och bli gravid - solskenshistorier tack!