• mommadearest

    Ni som studerar litteratur eller skrivkurser av olika slag!!

    Hej!! Jag skulle så gärna vilja läsa någon form att litteratur kurs eller skrivkurs, antingen på svenska eller engelska, men just nu finns inte den möjligheten.. 
    Men, jag är nyfiken på och skulle väldigt gärna vilja ta del av uppgifter ni får?? 
    Jag har sökt runt på nätet efter skrivuppgifter, litteraturuppgifter osv för vuxna men kommer alltid bara upp resultat där lärare eller skolor lagt ut vad deras elever gjort eller ska göra, och då är det barn det handlar om.

    Jag vill ju ta del av uppgifter för vuxna! Så om ni känner för det, så dela gärna med er :D Så kan jag få låtsas lite att jag också pluggar ;) Skämt åsido! 

  • Svar på tråden Ni som studerar litteratur eller skrivkurser av olika slag!!
  • Aniiee

    Jag läser inga kurser men då och då tar jag mig an en writing challenge bara för att utveckla mitt skrivande.


    I have a growing lack of disgust for you
  • mommadearest
    Aniiee skrev 2018-12-05 18:19:04 följande:

    Jag läser inga kurser men då och då tar jag mig an en writing challenge bara för att utveckla mitt skrivande.


    Vad är det för challenges? :)
  • Aniiee
    mommadearest skrev 2018-12-06 12:39:48 följande:
    Vad är det för challenges? :)
    Olika förstås varje gång. Just nu har jag en app som heter Writing Challenge som ger en prompts. 
    I have a growing lack of disgust for you
  • mommadearest
    Aniiee skrev 2018-12-06 13:15:51 följande:
    Olika förstås varje gång. Just nu har jag en app som heter Writing Challenge som ger en prompts. 
    Åh men vad kul det låter! Ska kika om jag hittar den! :)
  • Aniiee
    mommadearest skrev 2018-12-06 20:57:33 följande:
    Åh men vad kul det låter! Ska kika om jag hittar den! :)
    Gör det, det kan bli väldigt roligt ibland. Det finns också hemsidor som har sånt. Reddit har en writing promt-sida till exempel och Seventh Sanctum är en gammal favorit.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee

    Oh, också gammal favorit som är lite annorlunda i sammanhanget, På Chaotic Shiny's hemsida kan man generera en värld/ett samhälle som jag använder ibland som avstamp att förlägga en berätelse i. Man väljer om det ska vara inspirerat av ancient times (unegfär gamla egypten/grekland osv) till framtid, om det ska vara magi eller teknologi och om magi finns alls, sedan får man random uppgifter om samhället man skapat så som hur klimatet är där de bor, om de har en militär, om de exporterar varor, om folk är religiösa och i vilken utsträckning med mera.


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Ni som studerar litteratur eller skrivkurser av olika slag!!