• llindaaa

    Vad tycker ni om årets julkalender?

    Som rubriken lyder...
    Själv tycker jag hittills att den saknar den här mysiga julkänslan som julkalendrarna förr kunde ha..Tänk typ Greveholm, Pelle svanslös, Tolltider, Julens hjältar m.m..
    De senaste åren har de verkligen inte varit så bra som förut.. så trist imo..

  • Svar på tråden Vad tycker ni om årets julkalender?
  • Aniiee

    Jag har inte tittat på årets än. Måste göra det idag. Jag håller med om att det varit ganska dåligt sedan ungefär år 2000. Dock har de allra senaste varit ok (Hedenhös tänker jag på framför allt).

    Jag tror att en av orsakerna är TID. Kalenderavsnitten blir bara kortare och kortare. Årest julkalender är till och med lite lång, 15 minuter ca, mer i linje med 90-talskalendrarna, per avsnitt, Trolltider var över 20 minter per avsnitt.


    I have a growing lack of disgust for you
  • modsey
    llindaaa skrev 2018-12-05 18:29:18 följande:

    Som rubriken lyder...

    Själv tycker jag hittills att den saknar den här mysiga julkänslan som julkalendrarna förr kunde ha..Tänk typ Greveholm, Pelle svanslös, Tolltider, Julens hjältar m.m..

    De senaste åren har de verkligen inte varit så bra som förut.. så trist imo..


    Måste säga att den verkar bra! Mina barn har älskat de senaste årens kalendrar
  • Duckan

    Min 11-åring säger att den är bra. Jag har inte sett.
    Dottern har också gillat de som Aniiee tar upp, Greveholm och Hedenhös.

    Jag själv älskade Trolltider.

  • Duckan

    Förlåt, det var du ts skrev om kalendrarna. Jag ser inga inlägg när jag skriver själv så jag hinner glömma ibland.

  • nernu

    Känns inte så julig som jag hade hoppats. Mer som ett vanligt barnprogram.

Svar på tråden Vad tycker ni om årets julkalender?