• Anonym ((Ledsen))

    Fått missfall vecka 11+0

    Hej,

    I fredags var jag gravid i v 11+0, gick på toaletten vid middagstid och såg att pappret hade en brun/rosa färg. Stoppade upp en tampong som visade att det var färskt blod högst upp på tampongen och brunt levrat blod på sidan. Ringde 1177 men de sa att jag skulle avvakta hemma. Gick och la mig och det kom nu lite mer blod. Jag och mannen åkte in till gynakuten och efter 4h väntan fick vi göra ett vul. Läkaren sa efter en lång tid:

    - jag ska säga vad jag ser, jag ser en livmoder och jag ser en hinnsäck och jag ser ett foster men inte så stort som det ska vara nu i v 11-12, och jag ser inget hjärta som slår.

    Världen rasade samman..

    fick åka hem och fick en tid för skrapning 5 dagar senare (idag).

    Läkaren sa att jag skulle komma in igen om jag blödde mkt mer hemma. Under lördagen låg jag bara i soffan och grät. På söndagsmorgonen låg jag i sången men rejäl mensvärk, en alvedon+ Ipren hjälpte inte utan fick ta en citodon också, trots det så låg jag i fosterställning med enorma magsmärtor, senare på eftermiddagen hade smärtorna avtagit och vi tog en tur med bilen och väl hemma igen så kände jag när jag ställde mig upp och gick in i huset igen hur det rann till mellan benen, sprang in till toan och där kom nog allt ut. Hinnor, foster, allt..

    Efter det avtog blödningarna markant och nu är det som en vanlig mens. Fick tid för skrapning idag men efter ett ultraljud så såg de att min kropp stöttning allting så slapp skrapningen. Nu hoppas vi på att försöksballonger gravida igen och helst så snart som möjligt men får inte ha för stora förhoppningar då jag är över 40 år ochwböigt min gynlåkare så är en 40 årings ägg inte lika fina som en 20 årings och risken för missfall blir ju större.

    Vi har 2 underbara barn redan men en 3.a skullevRa fantastiskt. Har vi fler kvinnor över 40 som kan dela med er av er historia hur det gått för er efter ert/ era missfall?

  • Svar på tråden Fått missfall vecka 11+0
  • Anonym (Inte jag)

    Jag kan inte berätta om mig själv men däremot så:

    - min gammelmormor fick 9 barn. 3 av barnen fick hon i 40års åldern. Hon var 47år när sista barn kom.

    - likaså min gammelfarmor. Hon fick 11 barn varav 4 barn i sena 40års åldern.

    - min svägerska fick barn när hon var 40år.

    - min styvmamma fick vår första lillasyster när hon var 39år. Tyvärr somnade hon in efter 2 timmar. Pappa och min styvmamma blev gravida efter 4 månader och strax innan hon skulle fylla 41 år så kom vår andra lillasyster.

  • Anonym ((Ledsen))

    Tack för glädjande rader!

    Kramar till dig som fick mig att le mellan tårarna! :)

Svar på tråden Fått missfall vecka 11+0