• Lillamiia

    Symptom efter stopp av mini-piller?

    Hej!

    Jag hittar ingen tråd om detta så skapar en egen. Försöker alltså att skaffa barn med min sambo men har ej fått regelbunden mens ännu.

    Slutade med mini piller i augusti. Har haft en mens sedan dess, den kom exakt en månad därpå. Symptomen innan mens var ömma bröstvårtor och trög i magen.

    Nu är jag på dag 80 sen min senaste mens första dag och hade ÄL på dag 69 eller 70.

    Nu till min fråga. Har någon annan haft som ordentlig molvärk/mensvärk ett par dagar efter ÄL fram tills mensen dök upp? Eller vad för symptom har ni haft efter pillerstopp?

    Det gör ont i hela nedre magpartiet (livmodern). Förväntas få mens inom två dagar och värken har dämpats något men är ändå kvar. Har knappt hjälpt med alvedon.

    Tog ett grav test senast imorse men var negativt så stor chans att jag inte är gravid. Om någon känner igen sig kan ni snälla svara, och vad gjorde ni åt det? Stod ni ut? När gick det över?

    Vill inte ha så här ont varje månad. Känner tydligt av min ägglossning när den är på gång så att ha ont tre veckor per månad känns inte som någon höjdare. Med tanke på när mensen väl kommer så har jag ont igen. Kanske var detta ett väldigt deppigt inlägg men vet inte vad jag ska göra :-/

  • Svar på tråden Symptom efter stopp av mini-piller?
  • Anonym (tredje barnet)

    Hej, puffar på tråden då jag undrar samma sak! Molvärk i hela nedre delen av magen och ryggen och superömma bröst hela tiden :(. Negativt test, funderar också att det hänger ihop med pillerstoppet.

  • Lillamiia
    Anonym (tredje barnet) skrev 2018-12-13 08:56:26 följande:

    Hej, puffar på tråden då jag undrar samma sak! Molvärk i hela nedre delen av magen och ryggen och superömma bröst hela tiden :(. Negativt test, funderar också att det hänger ihop med pillerstoppet.


    Tack för svar!

    Jag ska tillägga att min mens kom två dagar senare efter inlägget skrevs dock är magontet borta sen i tisdags men tror jag ska söka hjälp ändå. Det lär ju komma tillbaks igen nästa ägglossning-mens... vet du vart i cykeln du befinner dig?
  • Jagerika

    Hej på er! Tänkte bara berätta hur det va för mig när jag slutade med mini-pillret mini-pe. Slutade för exakt 1år sedan i morgon, men fortfarande inget plus tyvärr! Dom första 4 månaderna va mensen lite konstig, kom sent och tidigt om vartannat men tillslut fick jag regelbunden mens och använde ägglossningtest tills jag förstod mig på min kropp! Under den peroden hade jag som mensvärk hela tiden som sen gick över när mensen var regelbunden! :)

  • Lillamiia
    Jagerika skrev 2018-12-14 07:38:30 följande:

    Hej på er! Tänkte bara berätta hur det va för mig när jag slutade med mini-pillret mini-pe. Slutade för exakt 1år sedan i morgon, men fortfarande inget plus tyvärr! Dom första 4 månaderna va mensen lite konstig, kom sent och tidigt om vartannat men tillslut fick jag regelbunden mens och använde ägglossningtest tills jag förstod mig på min kropp! Under den peroden hade jag som mensvärk hela tiden som sen gick över när mensen var regelbunden! :)


    Tack för ditt svar!

    Jag hoppas att det inte tar lika lång tid för mig. Har bara haft två ÄL och två mens sen augusti. Men skönt att du fått regelbundet nu. När blev det regelbundet, mensen och så? Efter 4e månaden? Jag är ju inne på månad 5 snart. CD 12 idag för mig. Beräknad ÄL är CD 26. Men de litar jag inte alls på. Kan va allt från idag till dag 69. Kram
Svar på tråden Symptom efter stopp av mini-piller?