• Elinmedlängtanombarn

    Upprepade missfall,fler än jag?

    Hej!

    Tyvärr slutade även denna graviditet i missfall. Jag har gjort 2 insättningar med frysta blastocyster, en i våras o en för några veckor sedan och båda plussade jag på för att sedan få missfall:

    Jag känner mig helt uppgiven och ledsen.

    Hur många av er har haft ett eller flera missfall? Och vad hände? Vad gjorde er läkare? Blev ni gravida sen?

    Jag har pco, enligt läkaren så är blastosycterna i toppkvalitet osv.....

    jag börjar fundera om jag har mera ?fel? än pco.........

  • Svar på tråden Upprepade missfall,fler än jag?
  • UndrandeSökare
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-12-06 07:30:04 följande:

    Hej!

    Tyvärr slutade även denna graviditet i missfall. Jag har gjort 2 insättningar med frysta blastocyster, en i våras o en för några veckor sedan och båda plussade jag på för att sedan få missfall:

    Jag känner mig helt uppgiven och ledsen.

    Hur många av er har haft ett eller flera missfall? Och vad hände? Vad gjorde er läkare? Blev ni gravida sen?

    Jag har pco, enligt läkaren så är blastosycterna i toppkvalitet osv.....

    jag börjar fundera om jag har mera ?fel? än pco.........


    Hej ! Jag beklagar dina missfall, jag har haft 6 missfall själv så jag vet hur det känns. Ja, man kan ha flera fel tyvärr som orsakar att man får missfall.

    Vi fick 3 missfall och då fick vi göra en missfallsutredning via Landstinget, men inga fel hittades, för de tog för få prover, så vi reste då utomlands istället och där fick vi en mycket bättre utredning.

    Du kan läsa vår fertilitetshistoria här:
    www.familjeliv.se/user/presentation/view/undrandesokare
  • UndrandeSökare
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-12-06 07:30:04 följande:

    Hej!

    Tyvärr slutade även denna graviditet i missfall. Jag har gjort 2 insättningar med frysta blastocyster, en i våras o en för några veckor sedan och båda plussade jag på för att sedan få missfall:

    Jag känner mig helt uppgiven och ledsen.

    Hur många av er har haft ett eller flera missfall? Och vad hände? Vad gjorde er läkare? Blev ni gravida sen?

    Jag har pco, enligt läkaren så är blastosycterna i toppkvalitet osv.....

    jag börjar fundera om jag har mera ?fel? än pco.........


    Om du vill försöka förbättra dina chanser inför nästa insättning då har jag några förslag:

    1. Be din läkare att du får Trombyl 75mg (tabletter) och Fragmin 5000ie (sprutor du ger dig själv i magfettet)  utskrivet inför nästa försök, det är blodförtunnande och kan hjälpa till att förhindra ev blodproppar som kan bildas när embryot försöker fästa. Blir det blodproppar så för embryot syrebrist och dör, och då blir det missfall. Man ska börja med det blodförtunnande innan insättningen.

    Blir du nekad recept så köp receptfria Albyl Minor 250mg på Apoteket och dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedelstablett per dag. Det innehåller samma sak som Trombyl 75mg. Apoteket säljer Tablettdelare så slipper man försöka dela med en kniv.

    www.apotea.se/albyl-minor-250-mg-50-tabletter

    www.apotea.se/sok/

    2. Gör ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till labbet i Aten. Man kan ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller så kan de försvåra implantationen när embryot försöker fästa och då kan det bli missfall. Det kostar 300 euro.
    Läs mer här:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

    3. Om du inte redan äter det så börja äta Folsyra, d-vitamin och Omega 3 dagligen.

    4. Om det ändå skulle bli ett 3e missfall, kontakta då Kvinnokliniken på ditt sjukhus och be att du får göra en Missfallsutredning.

    5. Du är också varmt välkommen till Atentråden om du vill, där är vi många i samma situation som kämpar tillsammans.

    www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten
  • UndrandeSökare
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-12-07 08:27:31 följande:

    Tack snälla för svaren. Ska läsa o kika lite.

    Tack!


    Hej ! Hur har det gått för dig? När planerar du nästa insättning?
Svar på tråden Upprepade missfall,fler än jag?