• Sharper

    Inga fler barn...

    Jag har varit bestämd i tanken sen länge (och känner mig trygg i mitt val) att jag inte vill ha fler barn. Även min man är bestämd i den åsikten, så det känns givetvis skönt att vi är överens. Men ibland kan jag fundera på hur det hade varit om vi inte haft 4 barn (2 var sen tidigare), tex om vi bara hade haft 2 eller 3 barn och skaffat ett gemensamt. Samtidigt vet jag att i dagens läge hade vårt förhållande inte klarat ett barn då jag inte är beredd att ta det mesta av ansvaret för barnet pga vår livsstil och framförallt min mans jobb och hobby. Men jag tror att det skulle varit mysigt om tiden funnits. Någon som kännt likadant? Alltså att vara helt säker på att man är klar med barn men ändå funderat på HUR det skulle vara om man fick ett gemensamt?

    Jag blev klar med barn då jag lämnade mina söners pappa. Så tanken att skaffa fler har inte funnits sen vi gick isär, hade en tanke om att kanske 1 till om man träffade någon utan barn som ville ha barn, men inte annars.

  • Svar på tråden Inga fler barn...
  • Anonym (Hm)

    Vad bra om ni är överens! Jag tror de flesta kvinnor får längtan av en bebis flera gånger under livet även om man innerst inne vet att man är klara med barn. Det är naturligt och betyder inte att man egentligen vill ha ett till.

    Men prata med din man om det så du får bolla dina tankar!

  • Sharper
    Anonym (Hm) skrev 2018-12-06 10:59:01 följande:

    Vad bra om ni är överens! Jag tror de flesta kvinnor får längtan av en bebis flera gånger under livet även om man innerst inne vet att man är klara med barn. Det är naturligt och betyder inte att man egentligen vill ha ett till.

    Men prata med din man om det så du får bolla dina tankar!


    Ja det är skönt att vi är överens:) jag har haft tankar om sterilisering men vill inte just för att jag då skulle få tillbaka mensen, har hormonspiral idag och ingen mens. Min man vill också sterilisera sig så han behöver bara kontakta vården men svårt att få tummen ur xD
Svar på tråden Inga fler barn...