• bananen86

    Vi som är gravida med första barnet och bf i augusti -19

    Tänkte kolla om jag har sådan tur att det finns fler där ute som väntar första barnet och har bf i augusti?!

    Vore kul att kunna prata med andra som är i samma situation. Vi kan prata om symtom, tankar, känslor, förberedelser, allt möjligt? :)

  • Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet och bf i augusti -19
  • Jojjans

    Jag har precis startat en grupp för oss med BF i augusti och som vill stanna på FL. men där bjöd jag även in personer som redan har barn, så jag är gärna med här med!

    Jag är 33, sambon 25. Jag har längtat länge och sörjt att det inte varit min tur, men när jag träffade sambon för några år sen var han inte redo av förklarliga skäl. Vi började försöka i april och det tog sig på andra försöket. Men ledde tyvärr till ett sent missfall i vecka 16. Nu har jag precis plussat för två dagar sen, även denna gång på andra försöket.

    Vecka 3+6 idag, så bim :)

  • Bella9876

    Jag och min sambo fick en överraskning igår och plussade ???? roligt men samtidigt väldigt läskigt. Är i vecka 4+4 :)

  • Bella9876

    Jag och min sambo fick en överraskning igår och plussade ???? roligt men samtidigt väldigt läskigt. Är i vecka 4+4 :)

  • bananen86
    Jojjans skrev 2018-12-06 13:54:11 följande:

    Jag har precis startat en grupp för oss med BF i augusti och som vill stanna på FL. men där bjöd jag även in personer som redan har barn, så jag är gärna med här med!

    Jag är 33, sambon 25. Jag har längtat länge och sörjt att det inte varit min tur, men när jag träffade sambon för några år sen var han inte redo av förklarliga skäl. Vi började försöka i april och det tog sig på andra försöket. Men ledde tyvärr till ett sent missfall i vecka 16. Nu har jag precis plussat för två dagar sen, även denna gång på andra försöket.

    Vecka 3+6 idag, så bim :)


    Välkommen! Din tråd måste jag ha missat!? Men som du skriver, kan vara roligt med den här tråden för oss utan tidigare barn också. Beklagar ditt missfall... måste vara en hemskt jobbig upplevelse.

    Ett stort grattis till plusset!!! :)

    Jag är i vecka 5+1 (som jag räknat fr sista mensens första dag) så är väl inte helt säker? Första digitala cb testet jag fick "gravid" på stod det 1-2 på (Tror det var 1 dag innan beräknad mens) andra ca 5-6 dagar senare blev det 2-3 på. Har tid för inskrivning hos barnmorskan om ca två veckor!
  • bananen86
    Bella9876 skrev 2018-12-06 14:13:27 följande:

    Jag och min sambo fick en överraskning igår och plussade ???? roligt men samtidigt väldigt läskigt. Är i vecka 4+4 :)


    Stort grattis! Testade ni tillsammans?
  • Jojjans
    bananen86 skrev 2018-12-06 15:01:20 följande:

    Välkommen! Din tråd måste jag ha missat!? Men som du skriver, kan vara roligt med den här tråden för oss utan tidigare barn också. Beklagar ditt missfall... måste vara en hemskt jobbig upplevelse.

    Ett stort grattis till plusset!!! :)

    Jag är i vecka 5+1 (som jag räknat fr sista mensens första dag) så är väl inte helt säker? Första digitala cb testet jag fick "gravid" på stod det 1-2 på (Tror det var 1 dag innan beräknad mens) andra ca 5-6 dagar senare blev det 2-3 på. Har tid för inskrivning hos barnmorskan om ca två veckor!


    Ja det är ju svårt att veta. Just dom där testen utgår ju ifrån mängden hcg i urinen och det stiger ju olika fort för alla, så jag skulle utgå från hur lång cykel du har och räkna med att du hade äl 14 dagar innan beräknade mens.

    Jag har hållt på och tempat så jag vet exakt mär jag hade ägglossning, så inga problem att räkna ut :)

    Ja, missfallet var en fruktansvärd upplevelse. Särskilt efter ett positivt kub-resultat. Så på ett sätt är det ju inte första barnet för mig, eftersom jag redan upplevt dom första 16 veckorna och en miniförlossning. Men försöker tänka att det är otroligt liten chans att det händer igen.
  • jjkkll

    Plussade igår! Är i v. 4.0 är fortfarande lite chockad då det inte var superplanerat.
    Jag vill gärna vara med i gruppen, är dock helt oerfaren när det kommer till familjeliv så har ingen aning om hur jag joinar? Skäms

  • Jojjans
    jjkkll skrev 2018-12-06 18:59:09 följande:

    Plussade igår! Är i v. 4.0 är fortfarande lite chockad då det inte var superplanerat.

    Jag vill gärna vara med i gruppen, är dock helt oerfaren när det kommer till familjeliv så har ingen aning om hur jag joinar? 


    Det är junegentligen ingen ?grupp? utan ett diskussionsforum så genom att skriva i det här så är du ju delaktig :)
  • Jojjans

    Bananen86, är du född 86 precis som namnet antyder? Isåfall är vi jämngamla :) jag skrev att jag är 33 men fyller först i januari. Är så inkörd att jag ska få barn vid 33 så det har fastnat mer än nuvarande ålder hehe..

  • bananen86

    Såklart att den första räknas! Var absolut inte menat så. Styrkekramar och all lycka till er, aska bli kul att få följa er resa och höra hur allt går!

Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet och bf i augusti -19