• Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 14:25
    409 visningar
    12 svar
    12
    409

    Ni som röstar på M, SD eller KD. Varför röstar ni på det ni gör & inte något av de andra två?

    Nyfiken på er som röstar på M, SD eller KD. Varför röstar ni på det partiet ni gör & inte något av de andra två?

  • Svar på tråden Ni som röstar på M, SD eller KD. Varför röstar ni på det ni gör & inte något av de andra två?
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 14:48
    #1

    Det var som jag anade. Ingen skillnad. Samma skrot & korn. Rasister hela jävla bunten.

  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 18:46
    #2

    Behövs egentligen alla dessa 3 partier? De tycker ju samma.

  • Äldre 6 Dec 18:50
    #3

    Jag röstar på KD för att det är det enda partiet som inte är antisemitiskt, eller har antisemitiska företrädare. Det enda partiet som vill ha normala relationer med mitt hemland. 


    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 18:55
    #4
    RebeckaZ70 skrev 2018-12-06 18:50:09 följande:

    Jag röstar på KD för att det är det enda partiet som inte är antisemitiskt, eller har antisemitiska företrädare. Det enda partiet som vill ha normala relationer med mitt hemland. 


    Tack. Bra anledning ju.
  • När ska Gagga sluta gagga
    Äldre 6 Dec 20:05
    #5

    Röstade KD eftersom det var de som bröt DÖ.

    Röstar alltid på alternativ som aldrig kommer samverka med kommunisterna.

  • kottel­in
    Äldre 6 Dec 20:18
    #6

    Jag gjorde väl som alla andra, röstade på det parti som stod mig närmast.
    Röstade på SD och har gjort sedan valet  2004.

    Det går framåt för oss kan man säga! Solig


    Ja, typ så...
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 20:23
    #7
    kottelin skrev 2018-12-06 20:18:10 följande:

    Jag gjorde väl som alla andra, röstade på det parti som stod mig närmast.

    Röstade på SD och har gjort sedan valet  2004.

    Det går framåt för oss kan man säga! 


    Av vilken anledning står SD dig närmare än KD & M? Jag ser inga skillnader längre.
  • kottel­in
    Äldre 6 Dec 20:56
    #8
    Mongoliet skrev 2018-12-06 20:23:17 följande:
    Av vilken anledning står SD dig närmare än KD & M? Jag ser inga skillnader längre.
    Jag inte vill stödja alliansen, tycker inte alls om varken L eller C.
    Och SD´s partiprogram tilltalar mig mer än de andra partiernas.
    Dock håller jag inte med om allt, men vem gör det med det parti man röstat på?

    Nummer två för mig är KD.
    Ja, typ så...
  • Äldre 6 Dec 20:59
    #9

    Kd har gjort vård och omsorg om barn och äldre till huvudfrågor, därför väljer jag dem. Tycker också de har den trevligaste/vettigaste partiledaren.

    Sd och M vet jag inte vad de anser om de frågorna men M verkar fokuserade på ekonomisk politik som jag inte bryr mig så mkt om (tycker dessutom inte om många av deras grejer) och jag gillar inte sds begränsning av aborträtten. Vet inte heller så mkt om vad de står för i andra frågor

  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 21:09
    #10
    Meriall skrev 2018-12-06 20:59:34 följande:

    Kd har gjort vård och omsorg om barn och äldre till huvudfrågor, därför väljer jag dem. Tycker också de har den trevligaste/vettigaste partiledaren.

    Sd och M vet jag inte vad de anser om de frågorna men M verkar fokuserade på ekonomisk politik som jag inte bryr mig så mkt om (tycker dessutom inte om många av deras grejer) och jag gillar inte sds begränsning av aborträtten. Vet inte heller så mkt om vad de står för i andra frågor


    Av samma anledningar skulle jag kunna rösta KD.
  • Äldre 7 Dec 10:02
    #11
    Mongoliet skrev 2018-12-06 21:09:06 följande:

    Av samma anledningar skulle jag kunna rösta KD.


    Ja hade jag inte röstat Kd hade jag röstat V.
  • kottel­in
    Äldre 7 Dec 12:28
    #12
    Meriall skrev 2018-12-06 20:59:34 följande:

    Kd har gjort vård och omsorg om barn och äldre till huvudfrågor, därför väljer jag dem. Tycker också de har den trevligaste/vettigaste partiledaren.

    Sd och M vet jag inte vad de anser om de frågorna men M verkar fokuserade på ekonomisk politik som jag inte bryr mig så mkt om (tycker dessutom inte om många av deras grejer) och jag gillar inte sds begränsning av aborträtten. Vet inte heller så mkt om vad de står för i andra frågor


    Jag gillar inte heller deras förslag angående aborträtten. Dock är det inget de lägger någon större energi på så det spelar inte så stor roll.

    Det påverkar heller inte mig, om man nu tillåts vara lite egoistisk. Trots allt står var och en sig själv närmast.

    Men min egen åsikt är att abortlagen, i dagsläget, Är bra som den är. Det man ev skulle kunna tänka sig i framtiden är i så fall att backa den sista veckan med tillåtelse från Socialstyrelsen.
    Ja, typ så...
Svar på tråden Ni som röstar på M, SD eller KD. Varför röstar ni på det ni gör & inte något av de andra två?