• Anonym (Äckli­g)
    Äldre 6 Dec 16:17
    2124 visningar
    95 svar
    -2
    95
    2124

    Äcklig åldersskillnad?

    Jag har en vännina som är 39 år och som har legat med en kille som är 22 år.

    I mina ögon är det äckligt.

    Hon har en dotter och träffat sin nuvarande kille genom Tinder.

    Vad anser ni?

  • Svar på tråden Äcklig åldersskillnad?
  • Anonym (mor)
    Äldre 8 Dec 11:37
    #41

    När jag var 39 så skulle jag inte ens snuddat vid tanken att ligga med en 22-åring. skulle känna mig som en "ful kärring"! En 22-åring är vuxen och inga problem så MEN han skulle för mig vara ett BARN. Skulle börja analysera hans hemförhållanden och undra hur hans relation till mamma ser ut. När han söndertjatad väljer att gå hem så ser jag till att han har varmt på fötterna.

  • Anonym (Bosse­)
    Äldre 8 Dec 12:22
    #42
    smulpaj01 skrev 2018-12-06 16:23:51 följande:

    När jag var 39 såg jag killar på 22 som pojkar, inte män. Så nej, det vore helt uteslutet.
    Är 45 + nu och blir fortfarande irriterad när pojkar i 20 årsåldern raggar på mig.


    det är snart över, så oro dig inteFlört
  • Anonym (mor)
    Äldre 8 Dec 12:27
    #43
    Anonym (Bosse) skrev 2018-12-08 12:22:01 följande:
    det är snart över, så oro dig inteFlört
    Fast här ovan kan du läsa om en 35-åring som knu...ade en dam på 69!! Liksom där snoppen går in går vettet ut.
  • Anonym (Äckli­g) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 12:30
    #44

    [quote=79271638][quote-nick]Anonym (mor) skrev 2018-12-08 11:37:27 följande:[/quote-nick]När jag var 39 så skulle jag inte ens snuddat vid tanken att ligga med en 22-åring. skulle känna mig som en "ful kärring"! En 22-åring är vuxen och inga problem så MEN han skulle för mig vara ett BARN. Skulle börja analysera hans hemförhållanden och undra hur hans relation till mamma ser ut. När han söndertjatad väljer att gå hem så ser jag till att han har varmt på fötterna.[/

    Ja exakt.

    Man blir mer som en mamma vad gäller så unga killar/hingstar och ser dem som barn.

    Samtidigt hör man att unga killar gärna inleder relationer och har sex med oss 35+.

    Undrar vad dem unga valparna ser hos oss halvgamla kvinnor....

    I kändisvärlden verkar detta sammanförande vanligt numer med ung kille och mycket äldre tjej...undrar varför? Titta på Laila Bagge och sin mycket yngre nya kille...

  • Anonym (mor)
    Äldre 8 Dec 12:39
    #45
    Anonym (Äcklig) skrev 2018-12-08 12:30:59 följande:

    [quote=79271638][quote-nick]Anonym (mor) skrev 2018-12-08 11:37:27 följande:[/quote-nick]När jag var 39 så skulle jag inte ens snuddat vid tanken att ligga med en 22-åring. skulle känna mig som en "ful kärring"! En 22-åring är vuxen och inga problem så MEN han skulle för mig vara ett BARN. Skulle börja analysera hans hemförhållanden och undra hur hans relation till mamma ser ut. När han söndertjatad väljer att gå hem så ser jag till att han har varmt på fötterna.[/

    Ja exakt.

    Man blir mer som en mamma vad gäller så unga killar/hingstar och ser dem som barn.

    Samtidigt hör man att unga killar gärna inleder relationer och har sex med oss 35+.

    Undrar vad dem unga valparna ser hos oss halvgamla kvinnor....

    I kändisvärlden verkar detta sammanförande vanligt numer med ung kille och mycket äldre tjej...undrar varför? Titta på Laila Bagge och sin mycket yngre nya kille...


    Och nu håller tanten Bagge på med att försöka få barn. Går väl sisådär. Hennes unge kille vill självklart ha egna barn! En normal ung man. Mitt stalltips är att om ett år så är tanten Bagge singel och så träffar hon en trevlig man (gubbe) i sin egen ålder. Korosh träffar en läcker brud i sin egen ålder och de får barn DIREKT.
  • nernu
    Äldre 8 Dec 12:44
    #46

    Tycker generellt sett inte att just skillnaden är problemet utan snarare när den ena personen är väldigt ung. En 20-åring och en 40-åring känns till exempel mycket värre än en 30-åring och en 50-åring.

  • Anonym (Ratpa­ck)
    Äldre 8 Dec 12:49
    #47
    nernu skrev 2018-12-08 12:44:13 följande:

    Tycker generellt sett inte att just skillnaden är problemet utan snarare när den ena personen är väldigt ung. En 20-åring och en 40-åring känns till exempel mycket värre än en 30-åring och en 50-åring.


    25 och 45 då?
  • Anonym (mor)
    Äldre 8 Dec 12:55
    #48
    nernu skrev 2018-12-08 12:44:13 följande:

    Tycker generellt sett inte att just skillnaden är problemet utan snarare när den ena personen är väldigt ung. En 20-åring och en 40-åring känns till exempel mycket värre än en 30-åring och en 50-åring.


    Åldern är ointressant OM det inte är så att man vill ha barn! Då blir det en viktig fråga.
  • Äldre 8 Dec 13:22
    #49
    Anonym (Ratpack) skrev 2018-12-08 12:49:13 följande:
    25 och 45 då?
    Några vänner till mig har stor åldersskillnad. Han är 27 och hon är 53.
    Utseendevis och i sättet är de ganska lika. Men jag tycker ofta väldigt synd om killen. Han är tokstyrd av henne och hon domderar honom totalt. Finns inget jämlikt alls i deras förhållande men utåt sett ser det jämställt ut.
    Han beklagar sig väldigt ofta på fyllan när inte hon är närvarande. Hon gör tvärtom på fyllan när bara hon och jag är ute ensamma skryter hon över sin toyboy.

    Han behöver henne på precis alla sätt. Han bor med henne i hennes lilla andrahands etta på ca 20 kvm, hon har ordnat arbete åt honom på hennes jobb (där han vantrivs), hon tvingar honom att ta lån för att ha råd med hennes utsvävande liv.

    Det är precis såhär det alltför ofta (så gott som alltid?) blir när åldersskillnaden är för stor och ena partnern är i 20 årsåldern. Detta oavsett om mannen eller kvinnan är äldst.

    Btw har jag brutit kontakten med kvinnan sen en tid tillbaka. Det ÄR något fel i huvudet på dessa människor enligt min erfarenhet. Då pratar jag alltid om den äldre partnern.
  • Anonym (Ömses­idigt)
    Äldre 9 Dec 15:39
    #50
    Anonym (mor) skrev 2018-12-08 11:37:27 följande:

    När jag var 39 så skulle jag inte ens snuddat vid tanken att ligga med en 22-åring. skulle känna mig som en "ful kärring"! En 22-åring är vuxen och inga problem så MEN han skulle för mig vara ett BARN. Skulle börja analysera hans hemförhållanden och undra hur hans relation till mamma ser ut. När han söndertjatad väljer att gå hem så ser jag till att han har varmt på fötterna.


    Så det är egentligen väldigt få kvinnor i den åldern som ens skulle kunna tänka sig det?
Svar på tråden Äcklig åldersskillnad?