• fuexi

    Hur blir jag attraktiv?

    Har ni tips på vad jag kan göra för att bli mer attraktiv? Klart att skönhet ligger i betraktarens ögon men jag försöker verkligen göra lite av en makeover på de punkter som ändå kan klassas som "fint" av mig själv.

    Mitt självförtroende sviktar och jag jobbar på det men jag anser ändå att känner man sig fin så får man en push i självförtroendet också.

    Jag har gjort detta:

    - Blekt tänderna
    - Fixat solbrännan
    - Lagt ansiktsmasker och fokuserat på hudvårdsrutinen
    - Köpt produkt för vitare och klarare ögon
    - Målat naglarna
    - Bokat sminkkurs för att lära mig mer avancerat

    Vad kan jag mer göra för att bli attraktiv?

    Alla tips är välkomna! Skäms

  • Svar på tråden Hur blir jag attraktiv?
  • Anonym (A)

    Du utger dig för att vara skönhetsexpert på Kicks och ber oss andra om råd och har även bokat en makeup-kurs? Låter lite konstigt faktiskt.
    Av allt du radar upp att du ska göra/har gjort så blir mitt råd att du jobbar med just självkänslan istället.

  • fuexi
    Anonym (A) skrev 2018-12-06 16:31:34 följande:

    Du utger dig för att vara skönhetsexpert på Kicks och ber oss andra om råd och har även bokat en makeup-kurs? Låter lite konstigt faktiskt.

    Av allt du radar upp att du ska göra/har gjort så blir mitt råd att du jobbar med just självkänslan istället.


    Oj vad tråkig attityd. Jag är inte Make Up Artist vilket jag varit tydlig med också. Att få lära sig en snygg sotning ser jag jättemycket fram emot.

    Varför skulle inte jag kunna be om råd också, svårt för mig att komma på vad jag kan fixa mer, därför tänkte jag fråga någon som var hjälpsam. Men det var ju inte du tyvärr!
  • Anonym (Bella)

    Tänka nytt vad gäller klädstil, färger,mönster. Hitta nya favoritfärger och våga använda andra nya typer av kläder. Framhäv gärna något på din kropp du gillar, med hjälp av kläderna. Ta hjälp i en klädaffär för att tänka nytt.

  • fuexi
    Anonym (Bella) skrev 2018-12-06 17:16:57 följande:

    Tänka nytt vad gäller klädstil, färger,mönster. Hitta nya favoritfärger och våga använda andra nya typer av kläder. Framhäv gärna något på din kropp du gillar, med hjälp av kläderna. Ta hjälp i en klädaffär för att tänka nytt.


    Bra tips! Tack Bella
  • Nonym

    Genom att inse att det folk finner mest attraktivt är när man trivs med sig själv och inte försöker ändra på precis allt

  • Mongoliet

    Lär dig ett nytt språk, läs en bok, se en film osv. Kicks-tråden var väl bara reklam & inte på allvar.

  • AnnaZL

    Träna, så blir både kropp och hy snyggare + att du mår bättre.

  • Anonym (Kille)

    De jag reagerar på är att du fokuserar bara på de yttre. Jag tror du bör fokusera på vad du vill ha för man och jobba med dina inre egenskaper. Många attraktiva människor blir bortvalda pga de saknar inre egenskaper.

    Jobba med ditt självförtroende, självkänsla och lyft fram dina bästa sidor. Du kanske är humoristisk och charmig viss denna sidan, kanske är du bra på lyssna och är omtänksam framhäva den sida. Är man för ytlig även om är vacker kan man blir oattraktiv pga de är personligheten vem du är som person som bygger långvariga hållbara relationer.

  • Anonym (A)

    Jag ber om ursäkt ts och börjar om.

    Alla dina punkter är toppen. Tandblekning skulle jag själv behöva akut. En solbränna får alltid mig att känna mig fräschare.

    Dock kvarstår faktum att du måste jobba med dig själv om inte alla ovan punkter ger dig en skjuts framåt. Du måste uppskatta dig själv för hur du ser ut.

    Vill bara tipsa om att inte gå till Make Up Store för sminkkursen. Det är inget speciellt du lär dig där är min erfarenhet.

    Lycka till och jag hoppas du blir nöjd med din helhet.

Svar på tråden Hur blir jag attraktiv?