• Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 20:29
    329 visningar
    19 svar
    19
    329

    Skulle vilja datea en SD-tjej. Vad ska ja ha på mig & var finns hon?

    Skulle verkligen vilja datea en SD-tjej innan nästa val. Om det blir extraval så måste jag ju hitta henne å det snaraste. Vilka cafeer hänger de på? Det kan ju varken vara de där enskilda små cafeerna eftersom de oftast är vänster & ingen av de större kedjorna eftersom de är ju utländska väl. Är det något mormors-fik jag ska hitta de på eller? Finns det smala SD-tjejer utan hund och barn?

  • Svar på tråden Skulle vilja datea en SD-tjej. Vad ska ja ha på mig & var finns hon?
  • Äldre 6 Dec 20:46
    #1

    Varför i hela friden?

  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 20:55
    #2
    +1
    Chattisen skrev 2018-12-06 20:46:28 följande:

    Varför i hela friden?


    Vill försöka att förstå hur man som kvinna 2018 tycker att SD är ett parti som gynnar kvinnor, djur, miljö & svaga bäst. För det vill väl alla, eller? Plus genuint intresserad av hur de ser ut? Om en miljon röstar på dem borde där finnas något o-fetto. Väl?
  • Busare­w
    Äldre 6 Dec 20:59
    #3
    +1
    Mongoliet skrev 2018-12-06 20:29:37 följande:

    Skulle verkligen vilja datea en SD-tjej innan nästa val. Om det blir extraval så måste jag ju hitta henne å det snaraste. Vilka cafeer hänger de på? Det kan ju varken vara de där enskilda små cafeerna eftersom de oftast är vänster & ingen av de större kedjorna eftersom de är ju utländska väl. Är det något mormors-fik jag ska hitta de på eller? Finns det smala SD-tjejer utan hund och barn?


    Va det inte du som avskyr SD så mycket och smutskastar SD i varenda tråd du läser om SD?
  • Busare­w
    Äldre 6 Dec 20:59
    #4
    Mongoliet skrev 2018-12-06 20:55:39 följande:

    Vill försöka att förstå hur man som kvinna 2018 tycker att SD är ett parti som gynnar kvinnor, djur, miljö & svaga bäst. För det vill väl alla, eller? Plus genuint intresserad av hur de ser ut? Om en miljon röstar på dem borde där finnas något o-fetto. Väl?


    Avundsjuk eller?
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 21:03
    #5
    Busarew skrev 2018-12-06 20:59:53 följande:

    Avundsjuk eller?


    Förstår inte. Avundsjuk på vad?
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 21:07
    #6
    Busarew skrev 2018-12-06 20:59:23 följande:

    Va det inte du som avskyr SD så mycket och smutskastar SD i varenda tråd du läser om SD?


    Smutskastar tycker du, i mina ögon ger jag bara min synvinkel på det hela.
  • Äldre 6 Dec 21:09
    #7

    Frågan är varför en sån tjej skulle vilja dejta dig.

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 6 Dec 21:17
    #8
    +1
    Mongoliet skrev 2018-12-06 20:29:37 följande:

    Skulle verkligen vilja datea en SD-tjej innan nästa val. Om det blir extraval så måste jag ju hitta henne å det snaraste. Vilka cafeer hänger de på? Det kan ju varken vara de där enskilda små cafeerna eftersom de oftast är vänster & ingen av de större kedjorna eftersom de är ju utländska väl. Är det något mormors-fik jag ska hitta de på eller? Finns det smala SD-tjejer utan hund och barn?


    I en tråd häromdagen skrev du att alla SD:are kunde flytta utomlands - hur ska du ha det? Antar du tror att du är skojig med alla dina märkliga trådar. 


  • Äldre 6 Dec 21:28
    #9
    Mongoliet skrev 2018-12-06 20:55:39 följande:

    Vill försöka att förstå hur man som kvinna 2018 tycker att SD är ett parti som gynnar kvinnor, djur, miljö & svaga bäst. För det vill väl alla, eller? Plus genuint intresserad av hur de ser ut? Om en miljon röstar på dem borde där finnas något o-fetto. Väl?


    Ja både och, tror att många är stödröstare tyvärr. Politik är sandlådenivå ibland. Finns lika många färger som det finns idioter, invandrarpolitik behövs men priset kan bli för högt. Många som röstat på SD ville ha in en vågmästarroll.

    Tycker tex inte att föräldrarledigheten ska kvoteras, det ska vara var familjs sak att välja hur denna ska fördelas, tror SD hade med denna punkt.

    För mig är det feminism att jag som kvinna/ mamma ska kunna få vara hemma och föräldrarledig med mitt barn om tex min man inte kan eller vill av olika anledningar. Just den frågan har stört mig enormt, att kvotera bort människors rätt att välja.

    Jag är Höger dock ej (SD) och feminist..känn på den du;)

    En date kanske?
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 22:56
    #10
    Chattisen skrev 2018-12-06 21:28:09 följande:

    Ja både och, tror att många är stödröstare tyvärr. Politik är sandlådenivå ibland. Finns lika många färger som det finns idioter, invandrarpolitik behövs men priset kan bli för högt. Många som röstat på SD ville ha in en vågmästarroll.

    Tycker tex inte att föräldrarledigheten ska kvoteras, det ska vara var familjs sak att välja hur denna ska fördelas, tror SD hade med denna punkt.

    För mig är det feminism att jag som kvinna/ mamma ska kunna få vara hemma och föräldrarledig med mitt barn om tex min man inte kan eller vill av olika anledningar. Just den frågan har stört mig enormt, att kvotera bort människors rätt att välja.

    Jag är Höger dock ej (SD) och feminist..känn på den du;)

    En date kanske?


    Tror faktiskt att vi hade haft kul på en date. Kanske cykla på Ven en dag. Jag pratar inte så mycket politik privat även om allt egentligen är politiskt oavsett vad man säger eller gör. Privat pratar jag hellre 90 % andra saker. Har ingen koll på vart du bor. Skriv privat om du vill.
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 23:00
    #11
    Vejden skrev 2018-12-06 21:09:52 följande:

    Frågan är varför en sån tjej skulle vilja dejta dig.


    Av samma nyfikenhet som jag har kanske.
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 23:02
    #12
    äldreochklokare skrev 2018-12-06 21:17:15 följande:

    I en tråd häromdagen skrev du att alla SD:are kunde flytta utomlands - hur ska du ha det? Antar du tror att du är skojig med alla dina märkliga trådar. 


    Vet inte vilka trådar du läser. Kul att du håller reda på dem. Eftersom de flesta av er inte har samma användarnamn på alla era inlägg & är sjukt intetsägande så vet jag ju inte något du har skrivit mer än denna gnällposten.
  • Äldre 6 Dec 23:17
    #13
    Mongoliet skrev 2018-12-06 23:00:17 följande:

    Av samma nyfikenhet som jag har kanske.


    Knappast.
  • Äldre 6 Dec 23:29
    #14
    -1

    Jag skulle rekommendera att du börjar leta i mindre städer/byar! Oftast har dom någon typ av kamphund, röker röda PallMall och sminkar sig gärna ganska grovt, ffa kring ögonen. Du hittar dom typ utanför stans lokala mat

    affär, systembolag eller fik, ofta med en energidryck i handen. Hoppas att du hittar vad du söker!!

  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 23:34
    #15
    Vejden skrev 2018-12-06 23:17:34 följande:

    Knappast.


    Är det för att SD:are är mindre nyfikna på något annorlunda rent generellt som du tror att hon inte finns?
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 23:36
    #16
    Kajsa123 skrev 2018-12-06 23:29:09 följande:

    Jag skulle rekommendera att du börjar leta i mindre städer/byar! Oftast har dom någon typ av kamphund, röker röda PallMall och sminkar sig gärna ganska grovt, ffa kring ögonen. Du hittar dom typ utanför stans lokala mat

    affär, systembolag eller fik, ofta med en energidryck i handen. Hoppas att du hittar vad du söker!!


    Tack Kajsis. Bra tips. Keps också väl? glansiga träningsbrallor?
  • tobbe0­1
    Äldre 6 Dec 23:45
    #17
    Mongoliet skrev 2018-12-06 20:55:39 följande:
    Vill försöka att förstå hur man som kvinna 2018 tycker att SD är ett parti som gynnar kvinnor, djur, miljö & svaga bäst. För det vill väl alla, eller? Plus genuint intresserad av hur de ser ut? Om en miljon röstar på dem borde där finnas något o-fetto. Väl?
    Men varför just en SD-tjej? Varför inte en F!-dito?
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Dec 23:50
    #18
    tobbe01 skrev 2018-12-06 23:45:15 följande:

    Men varför just en SD-tjej? Varför inte en F!-dito?


    F! har jag röstat på själv så det skulle ju vara ointressant om jag ska lära mig något nytt om de som hatar allt som inte är svenskt.
  • tobbe0­1
    Äldre 7 Dec 04:32
    #19
    Mongoliet skrev 2018-12-06 23:50:23 följande:
    F! har jag röstat på själv så det skulle ju vara ointressant om jag ska lära mig något nytt om de som hatar allt som inte är svenskt.
    SD:are är individer som alla andra och det finns idioter även bland dem. Den SD:are som "hatar allt som inte är svenskt"......mår nog inte så bra så en sådan tjej ska du akta dig för om du inte gillar problem.
Svar på tråden Skulle vilja datea en SD-tjej. Vad ska ja ha på mig & var finns hon?