• Anonym (nej!)

    Får man säga vad som helst när man bråkar?

    Anonym (AnnaLena) skrev 2018-12-07 11:49:26 följande:
    Tycker ni det är okej att säga vad som helst under ett bråk? Bara att man efteråt säger att man inte menade det, man sa de för att man var arg?

    Tex få höra att det går inte att älska en sån som dig, så less på dig, jag funderar på att göra slut
    Nej. Det är inte ok att vräka ur sig vad som helst under ett gräl eller när man känner för det. Ord skadar inte var det nån som sa för många år sen. Men det gör det. Det är inget som man glömmer. Det är inte ok att fullständigt plocka bort hjärncellerna. Det kanske är en lättnad just då för den som vräker ur sig, men för den som blir sårad är det inte ok nånstans. Sånt glöms inte bort. 

    Personligen hade jag inte accepterat dumheter vid ett gräl. Även vid gräl skall man kunna känna sig trygg med sin partner. Men personliga påhopp är aldrig någonsin ok. Aldrig.


  • Anonym (nej!)
    Anonym (AnnaLena) skrev 2018-12-07 12:11:20 följande:
    Tydligen är ju jag så jävla överkänslig som inte bara kan glömma såna hårda ord. För mig gör de att kärleken dör. Jag kan inte sitta en timme senare o säga fina ord till den man som vräker ur sig sånt här till mig.
    Jag älskar ju en person för den han är...inuti. Och det här verkar inte vara en vacker person på insidan. Gör mig ledsen o hugger där det gör som mest ont
    Du ska inte vara med honom. Han kommer bryta ner dig och till slut har du förlorat allt självförtroende. Han är farlig för dig.
Svar på tråden Får man säga vad som helst när man bråkar?