• Anonym (håll i pengar­na)
    Äldre 7 Dec 13:51
    3355 visningar
    27 svar
    27
    3355

    Att dejta snål man

    För allt i världen, sluta fundera på om du uppfattas snål. Du har inte råd att bjuda honom utan stora uppoffringar och oavsett om han snyltat medvetet, är erfaren sol- och vårare eller bara allmänt saknar hyfs så har han utnyttjat din konflikträdsla.

    Oavsett vad du trodde innan så vet du nu att han inte betalar för dig, och med "men jag har pengar" menar att du "slipper" betala för honom också. Du kan alltså förutsätta att du betalar för minst dig själv. Dina alternativ är då:


    Betala för er båda (det är väl inte så smart med tanke på att du tjänar mindre)
    Betala för dig själv, aldrig betala för honom, oavsett om han "hoppar fram". (Gå sist eller om du hamnar först, säg "Vänta lite, jag ska bara betala först - sött leende.)
    Sluta träffas (om du tycker det blir för jobbigt att sätta gränser eller hans attityd blir för avtändande)

    Om han föreslår något som kostar och du inte har råd så tala klarspråk, "nä tyvärr, jag har inte råd" - "Men jag har pengar". "Jaha, menar du att du skulle bjuda mig?" Skulle han säga "ja" då och sedan backa så är det definitivt ingen att lägga en minut till på. Inte heller att göra något ihop med. Tänk att ni står i dörren någonstans och han:"Jaså, jag trodde vi skulle betala var för sig." Du: Å, vad synd, eftersom du sade att du bjöd tog jag inte med pengar/kort. Men då får vi hoppa det. (OCH vidare umgänge.) Skulle ni gå på fik etc så ha med pengar för att betala för DIG oavsett vad han sagt på förhand, du vill inte behöva diska dig ut innan du dumpar honom.
  • Anonym (håll i pengar­na)
    Äldre 7 Dec 15:46
    #17
    Anonym (Vet bäst) skrev 2018-12-07 14:43:18 följande:

    Han måste vara feminist. Jag har träffat många damer som uppför sig exakt så.


    Gäsp... Det är knappast feminister som tycker att män ska betala för dem i kraft av sitt kön.
Svar på tråden Att dejta snål man