• Nosh94

    Få bort hårfärg från hud snabbt??

    Jag har precis färgat håret svart och har hårfärg över pannan, öronen.. Ja lite överallt och jag ska på bröllop imorgon, hur får jag bort detta snabbt????

  • Svar på tråden Få bort hårfärg från hud snabbt??
  • Tremblement de Terre

    Hudlotion, handkräm eller nåt sånt? Har för mig att det funkat för mig.

  • Anonym (Aceton)

    Nagellackbortagning har funkat för mig, på bomullstuss, lite försiktigt sådär.

  • Drottningen1970

    Skaffa lugg och sminka över. Jättesvårt att få bort. Smörj med riktigt fet kräm några gånger under kvällen och morgonen så går mycket bort. Aceton kan du ha om du tycker det är bättre att vara fnasig i ansiktet på bröllopet.

  • Anonym (Ll)

    Oj oj. Lär nog inte gå bort hur du än gör. Men skrubba, smörj med riktigt fet kräm osv så lär det blekna lite grann iallafall!

    Till nästa gång så färga inte håret dagen innan ett viktigt event xD och smörj nacke, panna, axlar, öron och allt med en riktigt fet kräm innan färgning så fastnar inte färgen.

  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Ll) skrev 2018-12-07 20:16:34 följande:

    Oj oj. Lär nog inte gå bort hur du än gör. Men skrubba, smörj med riktigt fet kräm osv så lär det blekna lite grann iallafall!

    Till nästa gång så färga inte håret dagen innan ett viktigt event xD och smörj nacke, panna, axlar, öron och allt med en riktigt fet kräm innan färgning så fastnar inte färgen.


    Jag smörjer alltid huden runtom med vaselin. Då fastnar inte färgen på öron och panna. Tänk på det nästa gång, ts.
  • Anonym (Aceton)

    Jag har inte blivit fnasig, men alla är ju olika. Man får testa lite försiktigt och sen smörja med fet kräm.


    Drottningen1970 skrev 2018-12-07 20:03:13 följande:

    Skaffa lugg och sminka över. Jättesvårt att få bort. Smörj med riktigt fet kräm några gånger under kvällen och morgonen så går mycket bort. Aceton kan du ha om du tycker det är bättre att vara fnasig i ansiktet på bröllopet.


  • Anonym (Tess)

    Färg löser färg, du skulle skrubbat färg på färgen när du tvättade ur. Ta alltid hudkräm runt ansatserna när du färgat så mörkt. Lägg på massa foundation!

Svar på tråden Få bort hårfärg från hud snabbt??