• Anonym (Byråchefen som hanterar underkläderna)

    Hur säkerställer du samtycke vid sex?

    Som bekant döms den som genomför ett samlag med en person som inte deltar frivilligt för våldtäkt till fängelse i lägst två år och högst sex år (6 kap. 1 § brottsbalken)

    Men hur gör du för att förvissa dig om att den du ska ha sex med deltar frivilligt?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur säkerställer du samtycke vid sex?
  • Anonym (.)

    Signatur i samtyckesloggboken, med kryssrutor för att markera vilka sexuella aktiviteter samtycket omfattar.

  • Anonym (försiktig efter #meetoo)

    Annat. Jag har i förväg printat ut ett juridiskt korrekt formulerat tresidigt A4-dokument med varaktig skrift på laserskrivaren. Där finns dessutom ett antal kryssrutor att fylla i och plats för namnunderskrift, personnummer och sådant.

    Före sex ber jag kvinnan om giltig legitimation som jag fotograferar av. Därefter får hon läsa igenom och punkt för punkt fylla i enligt ök vad hon vill vi ska göra. För att vara på den säkra sidan ber jag två av mina grannar komma över och vidimera att hon av egen fri vilja skrivit under med egen namnteckning. Varje granne får en egen kopia med sig, för den händelse att kvinnan skulle få för sig att förstöra dokumentet efter akten.  Jag fotar även det påskrivna dokumentet med mobilen och laddar upp till molnet som ytterligare en säkerhetsåtgärd. Har även funderat lite på att rigga upp en webcam, så man i efterhand kan se och höra att kvinnan givit bifall och allt sedan gått rätt till, men är osäker på om det är tillåtet?

    Utläsa av partners beteende/fysiska signaler är bara blaj, alla vet vi vilka skickliga skådespelare vissa kvinnor kan vara, särskilt om de planerar håva in ett fett skadestånd för att betala av på sina studieskulder, samt utnyttjar godtrogna och kärlekskranka män för det.

    Före #meetoo var jag slarvig och hade inte en tanke på något skriftligt avtal, jag litade på kvinnornas ord och avsikt och det har alltid gått bra. Det bara flöt på av sig självt utan några missförstånd. Men nu har klimatet helt förändrats och jag har blivit bra mycket försiktigare.

  • Anonym (Wtf)

    Man märker ju om sin partner är kåt och villig.

  • Anonym (Roro)

    För en vettig människa är inte ens detta något problem. Ni som tycker att lagen är något dåligt bör kanske ta en lång titt i spegeln...

  • Robert 832

    Jag söker inte samtycke eftersom jag inte tar initiativ alls sen den lagen trädde i kraft. Det är kvinnornas tid nu och bara deras intressen spelar roll så finns ingen vits med att jaga utan låt de göra det istället.

  • Anonym (Skärp er!)

    Ni som håller på och gnäller om samtyckeslagen för att ni inte fattar att båda parter ska vara villiga när ni har sex och tror att ett kontrakt kan lösa er från skuld. Ni är inte redo att ha sex och det är något fel i huvudet på er.

  • Anonym (Skärp er!)
    Anonym (Skärp er!) skrev 2018-12-08 03:14:22 följande:

    Ni som håller på och gnäller om samtyckeslagen för att ni inte fattar att båda parter ska vara villiga när ni har sex och tror att ett kontrakt kan lösa er från skuld. Ni är inte redo att ha sex och det är något fel i huvudet på er.



  • Ignoramus
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-08 00:16:47 följande:

    För en vettig människa är inte ens detta något problem. Ni som tycker att lagen är något dåligt bör kanske ta en lång titt i spegeln...


  • EmberEyes
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-08 00:16:47 följande:

    För en vettig människa är inte ens detta något problem. Ni som tycker att lagen är något dåligt bör kanske ta en lång titt i spegeln...


Svar på tråden Hur säkerställer du samtycke vid sex?